رئیس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این المپیاد به خبرنگار ایرنا گفت: این دانش آموزان از 40 آموزشگاه این شهرستان در دو بخش پسران و دختران در این المپیاد حضور دارند.
رضا مومن زاده با بیان این که شرکت کنندگان در این المپیاد مهارتی را گروههای برتر مدارس تربت حیدریه تشکیل می دهند افزود: این المپیاد در دو بخش کتبی و عملی برگزار می شود که آزمون بخش عملی شامل حمل مصدوم گروهی و انفرادی، احیاء قلبی و ریوی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پناهگیری و خروج اضطراری است.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی کنونی بیش از دو هزار و 500 دانش آموز در 72 واحد آموزشی این شهرستان آموزشهای هشت گانه طرح دادرس شامل ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیاء قلبی و ریوی، اسکان اضطراری، پناهگیری و خروج اضطراری، اطفاء حریق، شکستگی، آتل بندی، پانسمان، بانداژ، خونریزی و حمل مصدوم را فرا گرفتند و امروز برگزیدگان درون مدرسه ای، نتیجه این آموزشها را در معرض قضاوت داوران قرار داده اند.
مومن زاده گفـت: رقابتها تا عصر امروز ادامه دارد و تیمهای برتر مرحله شهرستانی، به مرحله استانی المپیاد که تابستان سال آینده برگزار خواهد شد راه پیدا خواهند کرد.
جمعیت هلال احمر تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد دارای سه پایگاه ثابت در مناطق گرماب، کامه و زاوه است.
1922/7079/6121
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.