همزمان با شب بیستم جمادی الثانی و سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) شامگاه دوشنبه، نقاره های حرم رضوی، میلاد بانوی بزرگ اسلام را بشارت دادند و نغمه شادمانی زائران و دلباختگان اهل بیت (ع) در حرم مطهر امام رضا (ع) طنین افکند.
همه صحن و سرای آستان حضرت رضا (ع) آذین بندی و عطر گل و گلاب در همه جا پراکنده شده بود، زائران و مجاوران با پای دل به بارگاه منور رضوی آمدند تا عرض ارادت و تبریک میلاد مادر ولی نعمتشان حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) را به پیشگاه ایشان تقدیم کنند.
در شب میلاد یاس نبوی طبق آیین هر ساله خادمان علی ابن موسی الرضا (ع) در ورودیهای حرم رضوی با شیرینی از زائران پذیرایی کردند و زائران پس از اقامه نماز مغرب و عشا در رواق امام خمینی (ره) و اماکن مجاور گرد هم آمدند تا این میلاد خجسته را جشن بگیرند.
مراسم محوری جشن بزرگ میلاد دخت نبی مکرم اسلام (ص) در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مولودی خوانی پرداختند و سخنران ویژه این مراسم در باب ویژگیهای شخصیتی بانوی بزرگ اسلام به موعظه پرداخت.
خطیب شب گذشته حرم رضوی با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: عاقلانه رفتار کردن و صبور و شکیبا بودن از ویژگی‌های مهم سبک زندگی فاطمی است.
حجت الاسلام واعظ موسوی افزود: در سوره کوثر قرآن کریم آمده است که خداوند نعمت کوثر را به پیامبرش ارزانی داشته است لذا علمای شیعه حضرت فاطمه (س) را مصداق کوثری می دانند که به حضرت محمد (ص) از سوی پروردگارش عطا شده است.
وی ادامه داد: پیروی از سبک زندگی فاطمی به ویژه عاقلانه رفتار کردن و در برابر مشکلات صبور بودن، شیوه ای است که می توان با بهره گیری از آن زندگی را راحت تر سپری کرد و خداوند پاداش شکیبایی مومنان را خواهد داد.
1922/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.