یوسف بیدخوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس خراسان رضوی در زمینه اقامت زائران و مسافران برای نوروز آتی هیچگونه کمبودی ندارد و در مورد اقامت و اسکان زائران و مسافران پیش بینیهای لازم صورت گرفته است.
وی به اعیاد و مناسبتهای مذهبی در طول ایام نوروز آتی نیز اشاره و بیان کرد: پیش بینی می شود با توجه به مناسبتهای عید مبعث و سالروز ولادت حضرت علی(ع) سفر زائران به مشهد افزایش می یابد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی همچنین تاکید کرد: زائران باید توجه کنند که هزینه های اقامت را بر اساس نرخنامه های مصوب میراث فرهنگی و گردشگری پرداخت کنند.
وی افزود: به 485 زائرسرا و میهمان سرای دولتی مستقر در مشهد نیز تاکید شده صرفا کارکنان دستگاه خودشان را پذیرش و از میزبانی سایر اقشار خودداری کنند.
بیدخوری به بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری نیز اشاره و بیان کرد: بازرسان و ناظران در محل ستاد خدمات سفر مشهد مستقر شده اند و افزون بر 100 بازرس محورها و مسیرهای گردشگری را زیر پوشش نظارتی دارند.
وی در خصوص اسکان و اقامت مسافران در شهرستانهای خراسان رضوی نیز گفت: 45 اقامتگاه بومگردی در شهرستانهای استان تاکنون به بهره برداری رسیده و زمینه مناسب اسکان و اقامت مسافران را فراهم کرده اند. امسال تورهای گردشگری از مشهد به مقصد شهرهای خراسان رضوی برگزار می شود و مسافران این امکان را خواهند داشت تا در قالب تورها از مشهد به شهرهای استان سفر کنند.
خراسان رضوی به ویژه شهر مشهد سالانه میزبان افزون بر 30 میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان است. در ایام نوروز حدود هشت میلیون نفر به مشهد سفر می کنند.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.