علی رسولیان روز سه شنبه در حاشیه برگزاری این کارگاه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون 2 کارگاه آموزشی پیرامون طرح ابتکاری استاندار خراسان رضوی مبنی بر مثلث توسعه اقتصادی برای معین های اقتصادی که با انها تفاهم نامه منعقد شده، برگزار شده است.
وی اظهار داشت: محور اصلی اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی، بخش خصوصی و مردم هستند و مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس و کار‌آفرینان‌ اضلاع این مثلث به شمار می روند.
وی گفت: تاکنون در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی در خراسان رضوی 17 تفاهم نامه با شرکتهای کارآفرین به عنوان معین های اقتصادی در مناطق 12 گانه استان منعقد شده است.
رسولیان افزود: برای هر منطقه سه تسهیلگر معرفی می شود تا این افراد پس از دریافت آموزش های تخصصی لازم به روستاها اعزام شده و عملیات راه اندازی صندوق توسعه روستایی را با کمک مردم آغاز کنند.
وی اظهار داشت: شرکت های معین اقتصادی در هر منطقه به عنوان حمایتگر تسهیلگران در راه اندازی صندوق های توسعه روستایی و پشتوانه ای برای افزایش ظرفیت این صندوق ها خواهند بود و بعد از 6 ماه از راه اندازی صندوقی که با سرمایه های خرد مردم پر شده است، مدیریت آن به خود مردم واگذار می شود.
وی گفت: صندوق های توسعه روستایی به زنجیره تولید متصل هستند و هر زنجیره تولید بسته به شرایط هر روستا متفاوت است و مردم گردانندگان این زنجیره با بهره گیری از سرمایه های خردی که در صندوق جمع آوری شده است، خواهند بود.
رسولیان افزود: کارگاه امروز با حضور 80 نفر شامل فرمانداران شهرستان ها، کارشناسان مرتبط، مدیران معین های اقتصادی و رابطین آنها برگزار شد و در این کارگاه یکی از استادان برجسته در زمینه مدل صندوق توسعه روستایی و نحوه تشکیل و مدیریت آن آموزش های لازم را ارائه داد.
وی اظهار داشت: برگزاری کارگاه های تخصصی آموزشی 10 روزه نیز برای تسهیلگران طرح مثلث توسعه اقتصادی با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان از هفته آینده آغاز می شود.
وی گفت: همچنین هر هفته مشابه کارگاه آموزشی امروز پیرامون موضوعات مختلف در چارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی با حضور کارشناسان و مدیران معین های اقتصادی برگزار می شود.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.