رئیس خانه شکلات خراسان رضوی گفت: اصل توانمندی باید جایگزین خط کشی‌های جنسیتی در تجارت باشد.

به گزارش ایلنا از مشهد، اعظم غفارنیا درگفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: مشارکت ضعیف زنان در امر تجارت و بازرگانی به دلیل خط کشی‌های جنسیتی در جامعه ما است که این قشر از جامعه ترجیح می‌دهند فعالیت و مشارکتی نداشته باشند تا اینکه بخواهند به عنوان یک شهروند درجه دو فعالیت کنند.

وی افزود: من توانمندی را جدا از جنسیت در مجموعه کاری خودم قبول دارم و اعتقاد دارم که افراد با توجه به تخصص و مهارتی که دارند باید برای جایگاه ها و سمت ها انتخاب شوند نه به دلیل باورهای سنتی جنسیتی که متاسفانه در جامعه تبدیل به یک واقعیت شده است.

رئیس خانه شکلات خراسان رضوی تصریح کرد: من گرایش های فمنیستی ندارم، چرا که بر این باورم زنان و مردان با یکدیگر برابر نیستند بلکه دارای آفرینش های متفاوتی هستند که براساس آن دارای توانمندی، استعداد و روان های متفاوتی نیز می باشند.

غفارنیا گفت: بنده اگر وارد اتاق بازرگانی خراسان رضوی بشوم، قبل از هر چیز تلاش خواهم کرد که ارتباط خودم را با کسانی که کارت بازرگانی دارند و در انتخابات شرکت کردند، حتی اگر به من رای نداده باشند حفظ کنم.

وی افزود: همچنین در کنار حفظ ارتباط، منافع تمام ذینفعان اتاق بازرگانی را حتی آنهایی که کارت بازرگانی ندارند اما در کسب و کارهای کوچک اقتصادی فعال هستند را دنبال کنم و به صورت شفاف به آنها گزارش دهم که چه اتفاقاتی برای بهبود شرایط آنان در حال رخ دادن است.

رئیس خانه شکلات خراسان رضوی تاکید کرد: من به تمام دوستانی که کاندیدا شدند توصیه می‌کنم اگر وارد اتاق بازرگانی شدند، سعی کنند تا بدور از هرگونه جنجال آفرینی و هیاهو اطلاعات دقیق و صحیح را در اختیار فعالان این عرصه قرار بدهند تا افراد نسبت به شرایط آگاهی پیدا کنند نه اینکه یک جو احساسی در جامعه حاکم شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.