جعفر مروارید روز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه خراسان رضوی افزود: رهبر معظم انقلاب در این پیام مهم در بخش فرهنگی با نگاه تحول خواه، خردمندانه و رو به آینده برای همه اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان به عنوان سرمایه های انسانی جامعه و مدیران آینده توصیه های ارزشمند داشتند که عمل به آنها می تواند در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری و قرآنی منجر به نتایج مطلوب و ایجاد تمدن اسلامی در چهل سال دوم انقلاب شود.
وی اظهار داشت: معظم له در این پیام به عنوان یک سند راهبردی و یک نظریه پردازی فاخر و خردمندانه طبقه جوان جامعه را مورد خطاب قرار دادند که شاید تاکنون برای نقش آفرینی این قشر در جامعه کاری در خور و شایسته انجام نگرفته است.
وی گفت: این بیانیه از یک نظر روح جوان انقلاب است یعنی جوانانی هستند که در محیط انقلاب رشد و نمو کرده اند و این بیانیه می خواهد هویت این جوانان را شکل بدهد و از نظر دیگر نیز می توان گفت که این بیانیه بیانگر این است که انقلاب هنوز جوان است و با گذر از مشکلات تشکیلاتی در آغاز مرحله تمدن سازی اسلامی است.
مروارید افزود: این بیانیه راه پیشرفت تمدن اسلامی را در حین استقلال از مدرنیته چپ و راست تدوین کرده و تاکید شده است که انقلاب اسلامی یک پدیده متحول است و با تکیه بر منابع انسانی و طبیعی خود برای درک زمان و مقتضیات پیشرفت، آماده رسیدن به یک تمدن اسلامی جوان و پویا است.
وی اظهار داشت: نکته عطف دیگر بیانیه گام دوم انقلاب این است که تکرار گام اول نیست بلکه با تکیه بر تجربیات گام اول، حرکتی همه جانبه و رو به جلو در همه زمینه هاست.
وی گفت: این بیانیه در راستای برآورده کردن نیازهای جوانان تنظیم شده و هندسه معرفتی آن بر پایه اولویت های این قشر است و از جوانان به عنوان قدرت نرم عظیم جمهوری اسلامی یاد شده است.
مروارید افزود: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در این بیانیه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام سه سر فصل ترویجی، تبیینی و گفتمان سازی را در این زمینه بر خود تکلیف می داند که مرحله ترویجی آن شامل تکثیر و توزیع پیام رهبری در تیراژ مناسب بین هنرمندان، صنوف و مدیران استان انجام شده است.
وی اظهار داشت: در زمینه تبیینی نیز از همه صاحب نظران، نخبگان و عموم مردم دعوت می کنیم که نقطه نظرات خود را در این زمینه ها به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر استان ارائه نمایند تا به جمع بندی و نقطه نظرات مفید و مشترک برسیم و از سال آینده نیز بتوانیم با اولویت بندی نظرات و ایده ها شرایط گفتمان سازی اجرایی و کاربردی کردن منویات رهبر معظم انقلاب در بخش های مختلف فرهنگی، هنری و قرانی را فراهم کنیم.
6070 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.