مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: رونق این منطقه نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار و نیز توسعه اقتصادی کشور به ویژه خراسان رضوی ایفا می‌کند.

به گزارش ایلنا از تایباد، فرامرز سلطانی اظهار کرد: رویکرد استاندار خراسان رضوی بر پایه مردم محوری بوده و تاکنون در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، تحقق یافته است. 

وی با اشاره به 2 ظرفیت‌ مهم در تایباد افزود: وجود مردمی باانگیزه در موضوعات مختلف اقتصادی و ظرفیت مرز و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون از پتانسیل‌های مهم برای شرق استان محسوب شده که قادر به توسعه اقتصاد و اشتغال است.  

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون بیان کرد: این منطقه به دلیل حضور و مشارکت مردمی یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی بشمار می‌رود اما با این توصیف هنوز 75 درصد ظرفیت خالی است که برای جبران آن نیاز به توسعه فیزیکی در این منطقه است. 

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده اگر حدود 100 هکتار از اراضی متعلق به مسکن و شهرسازی به این منطقه تعلق گیرد توسعه چشمگیری در حوزه اقتصاد مقاومتی و اشتغال پایدار انجام خواهد شد؛ همچنین با ارائه طرح‌های اقتصادی مفید می‌توان از تمام ظرفیت مرز بهره گرفت.

 سلطانی مطرح کرد: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون پس از معرفی به عنوان معین اقتصاد مقاومتی منطقه 8 خراسان رضوی ظرفیت خوبی برای توسعه صادرات فراهم کرده است. 

وی رویکرد دولت در بخش خصوصی را حربه‌ای برای مقابله با بحران اقتصادی دانست و گفت: در زمان کنونی که دشمنان برای تسلط بر ایران از جنگ اقتصادی استفاده کرده‌اند حمایت دولت از بخش خصوصی اتفاق خوبی را در سرمایه‌گذاری رقم خواهد زد، با توسعه این بخش می‌توان از دانش مردمی برای تولید انبوه استفاده کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.