عضو کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت:خراسان رضوی و گمرکات فعال این استان نقش مهم و تعیین کننده ای در توسعه و ترانزیت کالاهای کشورهای مختلف دارد .

به گزارش ایلنا از مشهد؛ محمد ابوبکری در جمع فعالان حوزه حمل و نقل و ترانزیت خراسان رضوی افزود : گمرک و پایانه دوغارون تایباد جز چهارگمرک فعال و پایدار کشور محسوب شده وباید از این ظرفیت در جهت توسعه همگون ترانزیتی بهره گرفته شود .

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی در زمینه ترانزیت کالا در جایگاه ممتاز و مهمی در کشور قرار دارد گفت : دو گمرک سرخس و لطف آباد در مسیر عبور کالا و ترانزیت کشورهای ترکمنستان و آسیای مرکزی نقش تعیین کننده ای دارد.

ابوبکری افزود : برای توسعه بازارهای اقتصادی کشورهای همسایه ضروری است تا روابط تجاری ، اقتصادی و سیاسی از طریق دیپلماسی اقتصادی گسترش داده شود .

این فعال اقتصادی تاکید کرد : همکاری تجاری و اقتصادی با کشورهای آسیای مرکزی به نفع منطقه است و اتاق بازرگانی می تواند در این زمینه نقش آفرینی کند .

ابوبکری افزود : البته اقدامات خوبی برای توسط روابط و فعالیت های اقتصادی آغاز شده اما باید سرعت آن افزایش یابد .

کاندیدای نهمین دروه انتخابات اتاق بازرگانی مشهد گفت : بخش بین الملل اتاق بازرگانی با بهره گیری از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی و ارتباط با رایزن های اقتصادی سفارتخانه ها مسیر رشد و بالندگی را هموار سازد .

به گفته وی با این حال برای توسعه متوازن حمل ونقل ترانزیت کالا  نیازمند همراهی و همکاری مجموعه های زیربنایی دولت است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.