محمدحسین شرکاء روز دوشنبه به مناسبت روز مهندس در نشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی 40 هزار عضو دارد ولی باید مشخص شود چند نفر از این تعداد خواجه نصیرالدین هستند. دانشگاهها بدون توجه به نیاز جامعه فقط مهندس عرضه می کنند و افراد را متوقع می کنند.
وی ادامه داد: این در حالی است که هفته پیش در آزمون نظام مهندسی خراسان رضوی از 100 شرکت کننده تنها سه نفر امتیاز لازم را برای قبولی کسب کردند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی بر لزوم نخبه پروری در این حوزه تاکید و بیان کرد: نخبگان باید حمایت شوند که این مهم در دستور کار است و تلاش می کنیم نخبگان را در حوزه اجرا و تولید اختراع معرفی کنیم.
وی همچنین گفت: تعامل خوبی بین سازمان نظام مهندسی با دیگر سازمانها برقرار شده و موازیکاریها کاهش یافته است.
نایب رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: هم اینک 40 هزار مهندس در استان داریم که اگر چیکیده آنها فقط یک خواجه نصیر باشد می توان به آینده این سرزمین امیدوار بود.
مسعود ریاضی افزود: ساخت و ساز باید متناسب با نیاز واقعی جامعه باشد نه دلال بازی، زیرا که با دلال بازی نیاز جامعه مرتفع نمی شود. به دلیل نوسان شدید قیمتها کارفرمایان توجهی به استفاده از فناوری و تجهیزات نوین در جریان ساخت و ساز ندارند در صورتی که این مهم باید مورد توجه باشد.
وی گفت: همچنین هوشمندسازی از حیطه های مورد نیاز شهر مشهد است که مدیریت شهری نسبت به آن اهتمام ویژه دارد و در ساخت و سازها نیز باید مورد تاکید باشد.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.