جلیل رحیمی جهان آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیرامون 'بیانیه گام دوم انقلاب' افزود: یک مشکل عمده و درد عمومی که همگان از جمل نخبگان و تریبونداران را در برگرفته این است که نگاه همه به کاستیها و ضعفها بوده و توانمندیها را به خوبی نمی بینیم.
وی ادامه داد: این در حالی است که رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب همه اقدامات مهم و محقق گشته را در حوزه علم و پیشرفت، خودباوری، محرومیت زدایی و فرصت دادن به مردم برای حق تعیین سرنوشت در ایران به خوبی ترسیم کرده اند.
این نماینده مجلس گفت: بخاطر سیاهنمایی در فضای مجازی از مسائل کشور و تبلیغات گسترده و وسیعی که رسانه های معاند علیه انقلاب اسلامی دارند حتی خود ما که در درون کشور زندگی می کنیم پیشرفتها و نقاط مثبت را آنچنان که باید نمی بینیم و همیشه نگاهمان متوجه کمبودها و نقصهایی می باشد است که ممکه است در هر کشوری وجود داشته باشد.
وی افزود: پس از گذشت 40 سال از حیات پربرکت انقلاب اسلامی که بخش عمده آن در جنگ و تحریم و فشار بین المللی بوده هم اینک کمتر روستایی در کشور وجود دارد که از امکانات عادلانه و شایسته زندگی برخوردار نباشد. این در حالی است که پیش از انقلاب اسلامی حتی بسیاری از شهرها همین امکانات را نداشتند. رهبر معظم انقلاب اسلامی به این دستاوردها در کنار دیگر داشته های انقلابی و روحیه استکبارستیزی اشاره کرده اند.
رحیمی جهان آبادی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر این نکته تاکید کرده اند که اگر می خواهیم نکات و ضعفی را مطرح کنیم حتما باید اقدامات انجام شده را نیز بگویم و امید را از کشور نگیریم، نیروهای خلاق و جوان داخلی را باور کنیم و در کنار آن نیز ارتباطات را حفظ کرده و کاستیها را بیان کنیم.
وی گفت: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب موضوع حفظ طهارت و پاکی اقتصادی در نظام دینی را نیز مورد تاکید قرار داده اند. ایشان همچنین بر اهمیت حفظ روحیه مردم باوری در نسلهای انقلاب تاکید کرده اند چون بقای انقلاب اسلامی و تامین اهداف آن به قوت همین روحیه بستگی دارد.
نماینده مردم تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی علاوه بر پافشاری بر حفظ روحیه اتکا به توان داخلی، توجه بیش ازحد به خارج مرزها را جزو شرایط مطلوب انقلاب اسلامی ارزیابی نکردند. رهبری با تایید و تشریح آسیبهای کشور عنوان کرده اند که باید با فساد اقتصادی مبارزه شود و از طرف دیگر نیروهای مسئول در دستگاههای انقلابی باید جایگاه و روحیه انقلابی خود را همچون دوران انقلاب در سال 1357 حفظ کنند.
وی ادامه داد: بخشی از مسائلی که رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح کرده اند مربوط به داشته های انقلاب مانند استقلال سیاسی، اصل خودباوری، توسعه مبتنی بر توانمندیهای داخلی و واگذاری حکومت به مردم است. حضرت آیت الله خامنه ای جایگاه کشور و انقلاب را در قالب یک حرکت مستقل مردمی و متکی به توانمندیهای داخلی تشرح کرده و از طرف دیگر آسیبهای آن را نیز توضیح داده اند.
رحیمی جهان آبادی گفت: ایشان جایگزینی نسل جوان به جای نسل قدیمی ضمن حفظ اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی و اعتقاد به اسلامی و مردمی بودن این حرکت را نیز مطرح و البته به واکاوی و آسیب شناسی آن نیز اشاره کرده اند. رهبری همچنین به فاصله ای که در جمهوری اسلامی بین بایدها و واقعیتها وجود دارد اشاره داشته و تلاش برای تحقق بایدهای انقلاب اسلامی را متذکر شده اند.
وی افزود: ورود انقلاب اسلامی به مرحله جدید، پیروزی انقلاب و تاثیر آن در عصر کنونی، بحث شعارهای جهانی و آرمانهای انقلاب، دفاع از نظریه انقلابی و حکومت انقلابی در جهان و بحث ارتقا جایگاه ایران و ایرانی به تبع انقلاب اسلامی در این بیانیه به خوبی تشریح شده اند که بسیار حیاتی است.
این نماینده مجلس ادامه داد: بطور خلاصه رهبر معظم انقلاب اسلامی معنویت و اخلاق، جوانگرایی و تاکید بر رشد اقتصادی درونی و همچنین حفظ آرمانها و ارزشهای اولیه انقلاب را جزو اصول و چارچوب حرکت انقلاب اسلامی ومسئولین دانسته و حرکت در این مسیر را تنها بر پایه عدالتگرایی، مبارزه با فساد و اشرافی گرایی مطرح کرده و مورد قبول دانسته اند.
وی گفت: حضرت آیت الله خامنه ای عزت کشور در روابط خارجی و مرزبندی صحیح با دنیا را بر پایه تکیه بر توانمندیهای داخلی قابل تحقق می دانند زیرا اگر می خواهیم عزت و احترامی در ارتباط با دنیا داشته باشیم ابتدا باید عزت و غرور ملی و داشته های خود را بشناسیم و بعد دست به سوی ارتباط با جهان دراز کنیم.
حضرت‌ آیت ‌الله خامنه ‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی 24 بهمن ماه امسال در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده ‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمانهای انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.