محمدرضا محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مراسم پایانی سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیشب در تالار وحدت تهران هنرمندان خراسانی با پنج اثر نمایشی رکورددار هنرمندان استانی حاضر در این رخداد بودند.
وی این آثار نمایشی را شامل 'ما داریم از این خونه می ریم' به کارگردانی حسین اکبرپور، 'سردسیر' به کارگردانی مصطفی ابهری، 'رومئو و ژولیت' به کارگردانی مسعود صفری، 'باغ خونی' به کارگردانی امیر بشیری و 'دریاچه قو' به کارگردانی رضا صابری برشمرد.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: از این میان نمایش 'رومئو و ژولیت' از مشهد موفق به کسب عناوینی از جمله تقدیر بهترین بازیگری زن برای مونا بارانی، تقدیر بهترین طراحی صحنه برای مسعود صفری و تندیس بهترین آهنگسازی برای عرفان خاتونی ‌مقدم شد.
وی گفت: همچنین هنرمند مشهدی 'حسین اکبرپور' موفق شد تندیس بهترین طراحی آرایه‌ های صوتی را برای نمایش 'ما داریم از این خونه می‌ریم' در جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دست آورد. رضا صابری تندیس بهترین کارگردانی، عاطفه پوربهرام تندیس بهترین بازیگر زن، ستایش رجایی ‌نیا تقدیر بهترین بازیگر زن، میلاد قنبری تندیس بهترین موسیقی برای آهنگسازی، رویا حشمتی تقدیر بهترین طراحی گریم، تینا لطفی تندیس بهترین طراحی حرکت، حسام‌ الدین انوشیروانی تقدیر بهترین طراحی آرایه صوتی و نیز محمود کریمی تقدیر بهترین طراحی نور را در مجموع برای نمایش 'دریاچه قو' کسب کردند.
وی اضافه کرد: هنرمند مشهدی سینا افشار هم بخاطر طراحی پوستر نمایش 'ال ‌کلاسیکو' رتبه سوم را در جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دست آورد.
خراسان رضوی 41 گروه نمایشی ثبت شده دارد. تئاتر این استان بعد از تهران از نظر گروههای نمایشی، آموزش، تعداد آثار و کیفیت کار آنها در جایگاه دوم کشور ایستاده است.
سی و هفتمین جشنواره بین ‌المللی تئاتر فجر در قالب 11 بخش مسابقه ای و جانبی از بیست و دوم بهمن تا چهارم اسفند ماه در تهران برگزار شد.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.