سید مهدی سالم روز شنبه در یادواره شهدای آتش نشان خراسان رضوی در نیشابور افزود: طی این مدت 110 میلیارد ریال تجهیزات و 40 میلیارد ریال ماشین آلات برای ایستگاههای آتش نشانی این استان خریداری شده است.
وی اظهار داشت: یکی ‌از مهمترین امکانات مورد نیاز آتش نشانی تجهیزات حفاظت فردی است که با توجه به گسترش شهرهای استان این امکانات بیشتر نشده است.
وی گفت: امسال پنج نفر از ماموران آتش نشان در کشور به شهادت رسیدند که از این تعداد 2 نفر از استان خراسان رضوی بودند.
سالم با بیان اینکه همه آتش نشانان استان ملزم به گذراندن دوره های آموزشی شده اند افزود: در مقابل ورود افراد بدون‌ تخصص به آتش نشانی ایستاده ایم به طوری که در شهر تایباد 90 درصد نیروها را به دلیل نامناسب بودن شرایط جسمانی اخراج کردیم.
وی اظهار داشت: خراسان رضوی اولین استانی است که با دستورالعمل استاندار در مناطق مختلف برای آتش نشانی ارزیاب مشخص شده تا 2 بار در سال شرایط را بررسی و به شهرداری و استانداری گزارش ‌کند و شهرداری ها نیز مکلفند پیش بینی های لازم در بودجه سال آینده را مطابق با گزارش های ارزیابی انجام دهند.

* آتش نشانی نیشابور فاقد تجهیزات اطفای حریق برای کامیون های حامل سوخت است
شهردار نیشابور نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: در این یادواره خانواده های شهدای آتش نشان از شهرهای ساری، کرمانشاه و مشهد و خانواده های 34 نفر از شهدای آتش نشان استان خراسان رضوی حضور دارند.
علی نجفی افزود: با اینکه شهر نیشابور در محور ترانزیت کشور قرار دارد، ایستگاههای آتش نشانی این شهر فاقد تجهیزات اطفای حریق برای کامیون های حامل سوخت است.
وی اظهار داشت: با توجه به افزایش ‌ساخت و ساز و ارتفاع ساختمان ها در نیشابور نردبان هیدرولیک‌ یکی از مهمترین نیازهای آتش نشانی نیشابور است.
در این مراسم از تمبر یادبود شهدای آتش نشان خراسان رضوی و شهدای آتش نشان کشور رونمایی شد و آرامگاه 14 جان باخته آتش نشانی شهرداری نیشابور در حادثه انفجار قطار در این شهر در سال 82 گلباران گردید.
141 ایستگاه آتش نشانی با بیش از 2 هزار ‌آتش نشان در 75 شهر استان خراسان رضوی فعال است.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.