محمد علی نبی پور روز شنبه در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر این شهرستان افزود: یکی از اهداف این ستاد، تسهیلگری برای مسافرین نوروزی و شناساندن ظرفیت ‌های مناطق مختلف به مسافرین است و با توجه به اینکه در سالهای اخیر حجم سفرهای نوروزی افزایش یافته این ستاد باید برای جذب مسافرین برنامه ‌ریزی دقیق داشته باشد.
وی اظهار داشت: در ایام نوروز باید ضمن عرضه داشته ‌های خود به مسافرین، شرایط ماندگاری آنان را در این شهرستان فراهم کنیم تا آورده و ارزش افزوده مناسب برای منطقه ایجاد شود.
وی گفت: میراث فرهنگی هویت یک جامعه است و حفظ این هویت و شناساندن آن به جامعه به عنوان یک تاریخ و شناسنامه بسیار ارزشمند است.
فرماندار کاشمر افزود: این شهر نباید تنها در حد یک گذرگاه برای مسافران نوروزی باشد از این رو انجام کارهای تبلیغاتی برای حفظ و ماندگاری مسافرین در ایام نوروز ضروری است.
وی معرفی و شناساندن روستاهای با هویت و تاریخی را از مهمترین اقدامات در این زمینه دانست و اظهار داشت: در ایام نوروز باید برنامه ‌های فرهنگی با تاکید بر فرهنگ بومی منطقه از جمله بازیهای بومی و محلی
اجرا گردد.
وی گفت: ورودی شهر ویترین هرشهر محسوب می‌شود، لذا نباید مسافری که وارد شهر می‌شود بلاتکلیف بماند بلکه باید گروه های راهنمای مسافر برای راهنمایی و پاسخ به سوالات مسافرین در ایام نوروز در ورودی شهر مستقر گردند.
نبی پور با تاکید بر مشارکت سمن ‌ها در اجرای برنامه‌ های نوروزی افزود: گروه های نظارتی و بازررسی از صنوف، مراکز ارائه مواد غذایی و بازار نیز باید به صورت جدی فعال گردند و با متخلفین برخورد شود.
وی اظهار داشت: اصحاب رسانه نیز باید به معرفی داشته ‌ها و ظرفیت ‌های شهرستان برای مسافرین نوروزی بپردازند.
26 اثر تاریخی کاشمر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
این شهرستان در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.