حجت الاسلام محمد احمدزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه ها در حوزه های مختلف از جمله تولید محصولات استراتژیک، پرورش دام سبک، آبزی پروری، فرآوری محصول در کارخانه، نگهداری دام و تولید شیر بوده است.
وی ادامه داد: هم اینک 25 هزار و 87 موقوفه در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد، چهار هزار و 57 موقوفه مربوط به پس از انقلاب اسلامی است که 16 درصد از کل موقوفات استان را شامل می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون سه هزار و 600 مترمربع از رقبات موقوفات در خراسان رضوی بازسازی و نوسازی شده است احمدزاده افزود: همچنین بانک اطلاعات املاک و اراضی موقوفه با طراحی و اجرای پروژه جی آی اس تشکیل شده است که می توان با استفاده از آن اطلاعات مکانی و توصیفی دقیقی از محل موقوفات در اختیار داشت.
وی ادامه داد: در این مدت هزار و 325 واحد مسکونی، 508 واحد تجاری، 96 واحد اداری و 270 واحد اقامتی در گستره 152 هزار و 821 مترمربع از اراضی موقوفی ساخته شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون عملیات توسعه، تعمیر و تکمیل فعالیتهای نیمه تمام عمرانی در 72 بقعه متبرکه استان با مساحت 22 هزار و 300 مترمربع انجام گرفته است.
احمد زاده افزود:100 طرح جامع نیز برای بقاع متبرکه استان خراسان رضوی تهیه و تصویب شده که هم اینک برخی از آنها در حال اجراست.
وی ادامه داد: ایجاد پنج نیروگاه خورشیدی در موقوفات و بقاع متبرکه با توان تولید 220 کیلوولت برق، ساخت 11مجتمع اقامتی نور، ساخت مجتمع مسکونی 72 واحدی خلیج فارس، ساخت 50 هزار مترمربع فضای تجاری مروارید، ایجاد مجموعه های پرورش ماهی، مرمت و نوسازی 144 هزار و 161 مترمربع زیربنای بقاع متبرکه استان از دیگر اقدامات انجام شده برای ارتقای بهره وری در موقوفات و بقاع متبرکه خراسان رضوی است.
304 بقعه متبرکه در خراسان رضوی وجود دارد.
1922/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.