آیت الله محمد تقی مصباح یزدی عصر جمعه در نشستی با عنوان 'بانوان و مرحله دوم انقلاب اسلامی' در مشهد افزود: برخی اقوام، کشورها و ادیان دیگر برای زن و مرد نقشهای متفاوتی قائل شده‌اند که عموما با افراط و تفریط همراه است.
وی ادامه داد: اسلام بر اساس فطرت الهی و ذاتی زن برای وی نقشهای بی بدیلی در نظر گرفته است که آن نقشها را مردان نمی توانند ایفا کنند و در این زمینه ها مردان با زنان برابر نیستند به طور زن در تداوم نسل، زادآوری، صبوری و محبت در راه پرورش فرزند از چنان لطف خداوندی در احساس و محبت برخوردار شده است که هیچ مردی از این مزایا برخوردار نیست.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم گفت: خداوند در دل زن بیشتر از مرد محبت فرزندان را قرار داده و برای همین است که می تواند مصائب و مشکلات زاد آوری و پرورش فرزندان را تحمل کند و در مقابل برای جبران این محبتها اسلام برای زنان حق دریافت نفقه از همسرانشان را قائل شده است که حتی اگر زن، متمکن هم باشد این حق دریافت نفقه از همسر ضایع نمی شود.
آیت الله مصباح یزدی افزود: زنان چون بیشتر توان، احساسات و نیروی فکری خود را خرج پرورش فرزند و شوهرداری می کنند به طور طبیعی نمی توانند در برخی از مشاغل به ویژه مشاغل بدنی با مردان رقابت کنند البته زنانی بوده اند و هستند که در بسیاری از عرصه ها قوی تر از مردان ظاهر شده اند.
وی ادامه داد: دین مبین اسلام تنها دینی است که برای مرد و زن بر اساس فطرتشان وظیفه و تکلیف و ارزش قائل شده است.
1922/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.