آیت الله سید احمد علم الهدی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه نواب مشهد افزود: شرایط کنونی موقعیت حساسی برای روحانیت است که باید لحظه به لحظه سرنوشت دین و موقعیت آن را رصد کنند چون اگر مواظب نباشند و حضور موثری نداشته باشند مسئول همه خسارتهای وارده بر پیکره دین هستند.
وی ادامه داد: امروز فعالیتهای فرهنگی و تحقیقاتی در حوزه علمیه با یک منظور و مقصد اجرایی می شود و آن مومن سازی جامعه دینی است که رسالت و هدف علما، مدرسان حوزه علمیه و روحانیون است.
امام جمعه مشهد گفت: 350 استعداد برتر در میان 28 هزار طلبه حوزه های علمیه خراسان کم است. اشکال در فعالیت علمی، تحقیقاتی و آموزشی است و نه در استعداد و توان خدادادی افراد. این مساله خطیری برای جامعه و حوزه علمیه است. این تعداد کم نشان می دهد مجاهدت علمی و تحقیقاتی در اردوگاه استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان نتوانسته قابل توجه باشد و این مایه تاسف است لذا باید با خلوص و اخلاص نسبت به امام زمان(عج) و مجاهدت علمی خلاها را پر کرد.
آیت الله علم الهدی همچنین از اقدامات شورای جدید حوزه علمیه خراسان تقدیر و بیان کرد: در دوره جدید اقدامات تحولی و طرحهای خوبی به اجرا در آمده که باید با اطلاع رسانی مناسب، استادان و همگان را از این اقدامات آگاه کرد.
در این مراسم از 43 طلبه در بخشهای آموزش، پژوهش و تبلیغ قدردانی شد.
حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و 35 هزار طلبه در حال تحصیل در 152 مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است. هم اکنون افزون بر 40 جلسه درس خارج و 400 جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است. 45 مدرسه علمیه در حوزه خراسان متعلق به خواهران است و 30 درصد کل طلاب را خواهران طلبه تشکیل می دهند.
1922/7507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.