به گزارش ایرنا، قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم با گرامیداشت یاد بنیانگذاران بنیاد دانشگاهی فردوسی از جمله مرحوم 'شهرستانی' گفت: تلاش این افراد مایه افتخار برای جامعه دانشگاهی و کشور است و این عزیزان سنگ بنایی را بنیان نهادند که پس از سالها ثمره آن قابل مشاهده است.
دکتر عبدالرضا باقری افزود: دانشگاه فردوسی مشهد با وجود چنین افرادی به خود می‌ بالد و خرسندیم که سایر خیران و بستگان این عزیزان ادامه ‌دهنده راه آنان هستند و با نیات خیرخواهانه خود موجب ارتقای علم و دانش در جامعه دانشگاهی کشور شده اند.
وی با اشاره به آغاز فعالیت بنیاد دانشگاهی فردوسی مشهد در سال 1381 اظهار داشت: این مرکز با گذشت بیش از 16 سال اکنون به درختی تنومند تبدیل شده و توانسته موجب ارتقای سطح علمی و فرهنگی آموزش عالی کشور و بستری برای ایجاد بیش از 70 بنیاد دانشگاهی در سراسر ایران شود.
وی ایجاد مرکز فناوری های نوین دانشگاه فردوسی مشهد را از نیازهای این دانشگاه عنوان کرد و گفت: ایجاد این مرکز نیازمند کمک و یاری خیرین و بنیاد دانشگاهی فردوسی می ‌باشد.
باقری ادامه داد: باید با ایجاد مرکز فناوری های نوین در دانشگاه فردوسی مشهد و جذب شرکت های دانش ‌بنیان و کارآفرین در حوزه ‌های مختلف، بستری فراهم شود تا دانشجویان و دانش ‌آموختگان این دانشگاه بتوانند در رشته ‌های مختلف وارد عرصه کارآفرینی و فناوری شوند و نقش سازنده در جامعه ایفا نمایند.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم با گرامیداشت تلاش های مهندس شهرستانی از بنیانگذاران بنیاد دانشگاهی فردوسی، احداث هشتمین خوابگاه دخترانه دانشگاه فردوسی مشهد به نام این نیکوکار را مایه افتخار برای جامعه دانشگاهی دانست.
دکتر محمد کافی با اشاره به خدمات شایسته بنیاد دانشگاهی فردوسی در تولید علم و ارتقای جایگاه آن افزود: مسئولین و هیات امنای این بنیاد باید در کنار اقداماتی مانند احداث خوابگاه به مسئله جامعه ‌پذیری و پیشرفت جامعه نیز توجه نمایند تا بدین طریق بستری برای اشتغال ‌زایی دانش‌ آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد فراهم شود.
مدیر روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد هم به خبرنگار ایرنا گفت: هشتمین خوابگاه دخترانه این دانشگاه به همت خیران در فضایی به مساحت پنج هزار و 500 متر و در 2 بلوک جداگانه احداث می شود.
عادل سپهر افزود: این خوابگاه به ظرفیت 540 نفر همراه با سالن های مطالعه و سایر امکانات رفاهی در مجاورت سایر خوابگاههای دخترانه پردیس دانشگاه فردوسی مشهد قرار دارد که ساخت آن 2 سال به طول می انجامد.
دانشگاه فردوسی مشهد سومین دانشگاه تاسیس شده در ایران پس از دانشگاههای تهران و تبریز با بیش از 6 دهه قدمت هم اکنون 24 هزار دانشجو دارد که حدود دو هزار و 500 نفر آنها در مقطع دکترا، 12 هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.
مهندس 'جواد شهرستانی' یکی از سکانداران شهر مشهد در سن 92 سالگی و در سال 1395 دارفانی را وداع گفت.
شهرستانی در سالهای 1342 تا 1344 شهردار مشهد، در سال 1347 شهردار تهران و پس از آن به مدت چهار سال استاندار کرمانشاه بود.
اجرای پروژه های مختلف شهری، زیربنایی و توسعه ای در شهر مشهد و دیگر مناطق خراسان رضوی و کشور از کارنامه های جواد شهرستانی در طول 9 دهه از زندگی وی می باشد.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.