دکتر محمدرضا دارابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای این طرح ساکنان مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که 80 درصد جمعیت استان خراسان رضوی را در بر می گیرد در قالب نظام ارجاع پزشکی خدمات رسانی می شوند.
وی ادامه داد: در اجرای این طرح که مزایای بسیاری دارد خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران به صورت نظام مند و سطح بندی شده در حوزه های پزشک عمومی، تخصصی و فوق تخصص ارائه می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این طرح هم اینک در تمام شهرستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرایی شده و به زودی در مشهد نیز اجرا می شود.
وی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به اجرایی شدن طرح نظام ارجاع در بستر پرونده الکترونیک سلامت تاکید فراوان دارد و بر این اساس خراسان رضوی یکی از استانهای پیشگام در این زمینه است.
دکتر دارابی رعایت عدالت اجتماعی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، اجرای فرآیند صحیح درمان بیماریها، تقدم پیشگیری بر درمان، صرفه جویی در منابع مالی و انسانی، جلوگیری از سرگردانی بیماران و تکریم آنها را از مزایای طرح ارجاع نظام پزشکی ذکر و بیان کرد: البته ایجاد و توسعه پرونده الکترونیکی، نوبت دهی الکترونیک و ارتباط مراکز بهداشتی و درمانی با سامانه الکترونیک از پیش نیازهای اجرای طرح نظام ارجاع هستند.
وی گفت: تاکنون پرونده الکترونیکی سلامت برای افزون بر 95 درصد جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی ایجاد شده است.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد 80 درصد از جمعیت شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی را زیر پوشش دارد. ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای بقیه جمعیت این استان بر عهده دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، نیشابور، تربت حیدریه و تربت جام است.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.