علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در نشست ستاد بزرگداشت مقام زن و مادر در مشهد افزود: اگر اکنون دختران جوان ما در حفظ حجاب دچار تعارض شده اند، علت ریشه ای دارد و دلیل آن این است که ما در این زمینه بد رفتار کرده ایم لذا باید جرات داشته باشیم که بگوییم اشتباه کرده ایم.
وی اظهار داشت: به خاطر روشها و عملکرد افراط گرایانه یا تفریط گرایانه جوانان را از خود دور کرده ایم، نارضایتی و آسیب های اجتماعی در جامعه افزایش یافته و همه ما در این زمینه مسئول هستیم درحالی که رهبر معظم انقلاب همواره می فرمایند فقط به ظاهر نگاه نکنید.
وی گفت: مشکلی را که خودمان در ایجاد آن نقش داشته ایم باید بتوانیم حل کنیم و طی کردن مسیر درست نیازمند پایمردی، استقامت، حریت، آزادی و فداکاری است.
استاندار خراسان رضوی افزود: طی این مدت جایی که باید حرف می زدیم، نزدیم و با افراط و تفریط باعث ایجاد نارضایتی شده ایم و فاصله جوانان را از آرمانهای انقلاب اسلامی زیاد کرده ایم و در این زمینه همه مسئولیم.
وی اظهار داشت: مشهد و این استان منشاء علم، ادب، فرهنگ و دیانت بوده و هست و اگر در شهری که وجود نازنین حضرت امام رضا (ع) در آن است این مشکلات قابل حل نباشد در هیچ جای کشور نباید انتظار حل آن را داشته باشیم.
وی گفت: مردم ما شهدای بسیار در راه آرمانهای انقلاب اسلامی داده اند و ما مدیون خون شهدا هستیم لذا افزایش آسیب های اجتماعی و صعود خراسان رضوی به رتبه سوم طلاق هیچ توجیهی ندارد.
رزم حسینی افزود: حرفها در این زمینه باید زده شود و مسئولان تقیه نکنند و باید مشخص شود زیر پوست شهر مشهد و خراسان رضوی چه می گذرد تا با شناخت کامل، تصمیم گیری و چالشها را حل کرد.
وی اظهار داشت: سیاسی ترین کار در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی کار اقتصادی و در کنار آن کار فرهنگی است و اینجانب به عنوان خدمتگزار مردم این استان وظیفه شرعی خود می دانم که این مسیر را طی کنم.
وی گفت: جامعه ای که متمکن باشد، متدین خواهد بود لذا نیازی به آمرانه رفتار کردن نیست.
استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به سالروز میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن و بزرگداشت مقام مادر افزود: تاریخ ما مملو از افتخارات بسیار زنان است و حضرت فاطمه (س) الگو و سرمشق بانوان اسلام می باشد.
در این مراسم پوستر نمایشگاه 'سایه سار مینو' با محور دستاوردهای بانوان ایرانی و کشورهای همسایه که روز جمعه سوم اسفند ماه در مشهد گشایش می یابد، توسط استاندار خراسان رضوی رونمایی شد.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.