استاندار خراسان رضوی گفت: نباید به گونه‌ای رفتار کرد که افراد با انقلاب فاصله بگیرند.

به گزارش ایلنا از مشهد، علیرضا رزم حسینی در جلسه ستاد گرامیداشت مقام زن و روز مادر افزود: تاریخ ایران اسلامی مملو از افتخارات بانوان این سرزمین و نقش بی نظیر در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و حتی حکومت‌داری است.

وی گفت: ممکن است دیدگاه متفاوتی درباره جایگاه و مقام زن وجود داشته باشد اما نقش بی‌بدیل آنان در عرصه‌های مختلف از دوران انقلاب تا دفاع مقدس، سازندگی و امروز بسیار برجسته و غیر قابل انکار است. فرزندانی که در دوران دفاع مقدس جان خود را در راه انقلاب فدا کردند یا امروز در جبهه دفاع از حرم اهل بیت(ع) نقش آفرینی می‌کنند، در دامن مادران ایرانی پرورش یافته‌اند اما نباید به خاطر عملکرد افراط گرایانه جوانان را از خود دور کنیم و باید در موضوعات فرهنگی با پیروی از فرمایشات رهبر انقلاب، رفتار عاقلانه داشته باشیم. 

استاندار خراسان رضوی با اشاره به زنان و نقش و ویژگی‌های آنان در توسعه جامعه افزود: زنان به دلیل داشتن چند خصوصیت ذاتی مانند عاطفه، صبوری و سعه صدر همواره ترجیح می‌دهند که در راستای تربیت فرزندانی شایسته تلاش کنند اما این مساله هیچ منافاتی با حضور بانوان به عنوان بخشی از جامعه در دیگر عرصه ها ندارد. 

وی ادامه داد: نقش اصلی بانوان در خانواده تجلی پیدا می‌کند اما بسیاری از زنان ایرانی کنار پرورش فرزندانی صالح، به عرصه‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ورود می‌کنند که نتیجه آن کسب افتخارات متعدد برای جمهوری اسلامی ایران بوده است. 

رزم حسینی با بیان اینکه در شورای فرهنگ عمومی استان باید به مباحث نظری در حوزه بانوان هم پرداخته شود، گفت: حضور بانوان دانشمند و آزاده در شورای فرهنگ عمومی و طرح موضوع از جمله مباحثی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی مسئول فرهنگ عمومی استان است، اظهار کرد: اگر ایران رتبه اول مصرف مواد آرایشی را داراست به‌طور قطع این موضوع دلایل ریشه‌ای دارد چنانکه یا بد رفتار کرده‌ایم یا بد آموزش داده ایم و رفتار و عمل ما به‌گونه‌ای بوده که دختران را به سمت و سوی دیگری هدایت کرده‌ایم. اشتباه کرده‌ایم و باید جرات داشته باشیم و به اشتباه خود اعتراف و نسبت به حل مساله راهکارهای کارشناسی آن را ارائه و پیاده کنیم. در حوزه امنیت و فرهنگ نباید رفتار آمرانه داشت بلکه باید رفتارها مبتنی بر عقل و منطق باشد .

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ایام ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن و بزرگداشت مقام مادر گفت: همه موظف و علاقه‌مندیم که هم این میلاد را از بعد شرعی آن جشن گرفته و هم هفته زن و مقام مادر را گرامی بداریم و تجلیل کنیم. همچنین باید روز و زمانی را برای آشنایی مردان جامعه به حق و حقوق زن اختصاص دهید و در این رابطه علمای دین و نیز کارشناسان علوم اجتماعی بحث و تبادل‌نظر کنند.

رزم حسینی با بیان اینکه مشهد و خراسان در طول تاریخ، کانون ادب و فرهنگ بوده، گفت: اگر نتوان این مسائل را در شهرامام علی ابن موسی الرضا (ع) عالم آل محمد (ص) حل کرد، نباید انتظار داشت در شهر دیگری حل شود.

 وی اظهار کرد: باید مصلحت‌اندیشی و عافیت‌طلبی را کنار گذاشته و با بیان مسائل با مردم، تلاش کنیم امور را به شیوه‌ای متفاوت اداره و مسائل را با کمک از توان و ظرفیت خود مردم حل کنیم وگرنه نتیجه‌اش ایجاد نارضایتی در جامعه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.