رئیس جمعیت هلال ‌احمر قوچان در این مراسم صبح امروز دراین مراسم گفت: مسابقات تخصصی و دوره بازآموزی طرح ملی امداد و نجات با حضور 80 نجاتگر از قوچان، مشهد، درگز، کلات، چناران و سرخس به مدت سه روز ادامه دارد.
سعید فکوری افزود: در این چارچوب تیمها در چهار گروه 'اسکان اضطراری و برپایی چادر، جستجو و نجات آوار، جستجو و نجات ارتفاع و کوهستان و جستجو و نجات جاده' رقابت نموده و برگزیدگان آن به مسابقات کشوری اعزام می‌ شوند.
وی ادامه داد: سالانه حدود 20 میلیون مسافر و زائر از مسیر قوچان به سمت مشهد رفت و آمد می کنند لذا جمعیت هلال‌ احمر این شهرستان بالاترین عملیات امداد و نجات را ظرف سالهای اخیر در خراسان رضوی داشته است.
فرماندار قوچان نیز در این مراسم گفت: این شهرستان سالانه میزبان مسافران بسیاری بوده که بیشترین آنها زائران امام رضا (ع) هستند.
هادی رجایی نیا افزود: در ایام خاص همچون تابستان، دهه آخر صفر و ایام نوروز که حجم رفت و آمد افزایش می‌یابد نیازمند توجه ویژه و برنامه ‌ریزی بیشتر در جهت خدمات‌ رسانی است.
وی ادامه داد با وجود افزایش روزافزون تعداد خودرو و سفر در جاده ها آمار حوادث جاده‌ای از 24 هزار نفر در سال به 16 هزار نفر کاهش یافته که این مهم مدیون خدمات و آموزشهای ‌روزآمد جمعیت هلال ‌احمر است.
رئیس اداره عملیات جمعیت هلال ‌احمر خراسان رضوی نیز گفت: این دوره از مسابقات در چهار منطقه استان برگزار می ‌شود. کلاسهای بازآموزی نیز در کنار مسابقات تخصصی باهدف توانمند شدن نجاتگران و کسب آمادگی بیشتر اجرا خواهد شد.
علیرضا فضلیانی افزود: این دوره‌ها به منظور به ‌روز شدن مطالب و آمادگی برای ارائه خدمات بهتر برگزار می ‌شود تا سربازان خط مقدم حوادث آمادگی لازم را داشته باشند.
جمعیت هلال‌احمر قوچان دارای 400 داوطلب آزاد، 300 داوطلب در حوزه جوانان، 90 نجاتگر و امدادگر و دو پست امداد و نجات جاده‌ ای است. مرکز این شهرستان در فاصله 137 کیلومتری شمال مشهد قرار دارد.
جمعیت هلال احمر خراسان رضوی 31 پایگاه امداد و نجات، 20 نمایندگی و شعبه، 433 کارمند، 44 دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، دو هزار و 340 امدادگر، 40 هزار داوطلب و 103 هزار نفر عضو جوانان هلال احمر دارد.
7501/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.