دبیر اجرایی این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تبیین جایگاه و مرجعیت علمی امام رضا(ع) و آشنایی جامعه علمی با میراث علمی، تمدنی اسلامی را از جمله اهداف همایش ذکر و بیان کرد: همایش یاد شده در سه محور نهضت علمی، نهضت تمدنی، و تاثیر متقابل تمدن ایرانی و اسلامی با محوریت امام رضا (ع) در حال برگزاری است.
هادی هاشمی با بیان اینکه فراخوان برای حضور در این همایش اردیبهشت ماه امسال داده شد افزود: 180 اثر به دبیرخانه همایش ارسال شد که 110 اثر به صورت اصل مقاله و 70 اثرهم به صورت چکیده ارائه شده است.
وی ادامه داد: از این تعداد30مقاله به عنوان آثار برگزیده در مجموعه مقالات همایش منتشر و از پنج مقاله هم قدردانی می شود.
دبیر اجرایی همایش بین المللی امام رضا (ع) و نهضت علمی تمدنی جهان اسلام گفت: بیشتر صاحبان آثار ارسالی از طلاب جامعه المصطفی(ص) و از کشورهای دیگر هستند و همچنین از کشورهای عربستان، آمریکا و تایلند نیز مقالاتی به این همایش ارسال شده است.
هاشمی افزود: خرافه ستیزی در سیره امام رضا(ع)، شیوه های مقابله امام هشتم(ع) با انحرافات عقیدتی، نقش آن حضرت در تحکیم فرهنگ تمدنی و وحدت مسلمانان و واکاوی تواناییهای فرآیندی یک مدیر در تمدن رضوی از جمله مقالاتی است که صاحبان آنها در کمیسیونهای تخصصی همایش یادشده ارائه می دهند.
وی ادامه داد: این همایش با برنامه ریزی معاونت پژوهش جامعه المصطفای مشهد و مشارکت علمی و اجرایی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی و همکاری حوزه علمیه خراسان، بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، دفتر تبلیغات حوزه علمیه، معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه، دانشگاه مجازی المصطفی، نمایندگی های جامعه المصطفی در لبنان، اندونزی و گرگان برگزار می شود.
مراسم پایانی این همایش هم فردا در تالار قدس حرم امام رضا(ع) برگزار می شود.
1922/7507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.