سردار یعقوبعلی نظری روز سه شنبه در همایش تبیین نحوه فعالیت معین های اقتصادی در مشهد افزود: ما روستاها را نقطه تولید می دانیم لذا اشتغال باید به روستاها و مناطق کمتر برخوردار بازگردد.
وی اظهار داشت: اگر بتوانیم جمعیت روستایی را تثبیت و مشکل حاشیه نشینی را رفع کنیم مهم ترین برنامه ، اشتغال در این مناطق کم برخوردار خواهد بود.
وی گفت: سپاه در روستاهای استان سه مدل اقتصادی شامل اشتغال پایه مبتنی بر ظرفیت طبیعی هر روستا، اشتغال مرتبط با اشتغال ظرفیتهای روستاهای اطراف و اشتغال های مکمل در روستا اجرا می کند.
سردار نظری با بیان اینکه در این مدل ها اشتغال زایی خانواده محور است افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی و بسیج سازندگی سپاه برای رفع مشکلات اقتصادی 84 روستا کار مطالعاتی انجام داده و سند راهبردی آنها را نیز تهیه کرده است که امیدواریم بتوانیم از ظرفیتهایی که در این روستاها وجود دارد استفاده کنیم.
وی با اشاره به مشکلات تولید گوشت اظهار داشت: پیشتر این استان 10 میلیون راس گاو داشت که هم اینک به نصف رسیده است ، مهمترین عاملی که سبب این کاهش در استان شده چرای دام می باشد و نتوانسته ایم از چرای اصولی برای پرورش دام استفاده کنیم.
وی گفت: برنامه دستگاههای اداری خراسان رضوی باید حول محور اشتغال متمرکز شود چرا که مهمترین چالش پیش رو مشکلات معیشتی و اقتصای مردم است.
همایش تبیین نحوه فعالیت معین های اقتصادی با حضور استاندار و فرمانداران خراسان رضوی به مدت یک روز در مشهد برگزار شد.
8005/3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.