به گزارش ایرنا در این اطلاعیه آمده است: طبق بررسی نقشه ها و مدلهای هواشناسی با گسترش سامانه بارشی در این استان انتظار می رود از عصر امروز با افزایش ابرناکی و شدت وزش باد، شاهد بارش برف و باران در برخی نقاط استان باشیم.
بر اساس این اطلاعیه بارشها از نواحی شمال غرب خراسان رضوی شروع می شود که در بیشتر نواحی استان این بارشها به شکل باران و در طول شب تبدیل به برف خواهد شد.
بر اساس تحلیل مدلهای هواشناسی بیشترین حجم بارش ها طی این مدت در شهرستان ها و توابع مشهد، فریمان، کلات، اطراف تربت حیدریه، سرخس، باخرز، تایباد، خواف و درگز به ویژه نواحی شرقی استان خراسان رضوی پیش بینی شده است.
این اطلاعیه می افزاید: هسته بارشی این سیستم تا عصر فردا در خراسان رضوی فعال خواهد بود اما عمده بارشها از امشب تا قبل از ظهر فردا رخ خواهد داد.
بدنبال فعالیت این سیستم و با گسترش جریانات شمالی، طی این مدت کاهش دما در این استان به طور میانگین بین 10 تا 12درجه سلسیوس پیش بینی می شود.
این گزارش می افزاید در پی فعالیت این سامانه بارشی احتمال اختلال در سیستم حمل و نقل استان بر اثر بارش برف و باران همراه با وزش باد، کولاک، لغزندگی جاده ها، تشکیل مه و کاهش دید وجود دارد.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.