سعادت علی نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توزیع مرغ گرم به نرخ مصوب هر کیلوگرم 115 هزار ریال از سه روز پیش در سطح خراسان رضوی آغاز شد و بر کاهش قیمت در بازار تاثیر خوبی داشت.
وی گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ که تا پایان هفته پیش به 158 هزار ریال رسیده بود هم اکنون به نرخ 127 هزار ریال در بازار عرضه می شود. هم اینک روزانه تا 53 تن مرغ گرم به نرخ مصوب در خراسان رضوی توزیع می شود. در همین چارچوب امروز 38 تن گوشت مرغ گرم تنها در مشهد و 15 تن در دیگر شهرستانهای استان توزیع شد.
معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: در حال رایزنی برای افزایش میزان توزیع گوشت مرغ تا 80 تن در روز هستیم که طی روزهای آینده نهایی خواهد شد.
وی ادامه داد: همه مراکزی که در گذشته مرغ گرم را به نرخ مصوب هر کیلوگرم 98 هزار ریال عرضه می کردند از این پس آن را با ه نرخ جدید به فروش می رسانند.
علی نیا توزیع گوشت مرغ گرم به نرخ مصوب را در چارچوب اجرای 'طرح حمایت از مرغداران' اعلام و بیان کرد: در این راستا به ازای هر کیلوگرم گوشت مرغ به نرخ مصوب، چهار کیلوگرم ذرت و سه کیلوگرم کنجاله سویا با نرخ دولتی به مرغداران ارائه می شود.
روزانه 400 تن گوشت مرغ در خراسان رضوی مصرف می شود. هزار و 400 واحد مرغ گوشتی با ظرفیت تولید 26 میلیون قطعه در هر دوره در این استان فعالیت دارند.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.