غلامعلی حداد عادل روز سه شنبه در ششمین اجلاس دبیران کانونهای مدارس اسلامی و مدیران مدارس اسلامی سراسر کشور در مشهد افزود: رعایت حدود شرعی و مقید بودن به امور دینی و مذهبی با زور گویی و ایجاد محدودیت به نام دین فرق دارد.
وی ادامه داد: در مدارس نباید دانش آموزان را فقط برای موفقیت در کنکور تربیت کرد بلکه باید تمام تلاش، این باشد که دانش آموزان را برای حیات طیبه اسلامی تربیت کنیم و تربیت برای زندگی اسلامی مستلزم این است که دانش آموز را طوری تربیت کنیم که رشد متعادل داشته باشد یعنی اخلاق، تربیت بدنی، هنر و شادی را هم فراموش نکند.
رییس هیات امنای کانون مدارس اسلامی کشور گفت: نباید در مدارس به نام دین به دانش آموزان آن قدر فشار وارد کرد که وقتی وارد دانشگاه شدند همه چیز را کنار بگذارند و عقایدشان تغییر کند یا حجاب را رها نمایند و یکی از علل رخ دادن چنین مسائلی این است که قبل از دانشگاه به نام دین به دانش آموزان فشار وارد می شود.
حداد عادل با بیان این که مدارس اسلامی به عنوان الگوهای آموزش باید مسایل مهم تربیتی را مورد توجه قرار دهند افزود: در یکی از مدارس دخترانه تحت نظارت کانون مدارس اسلامی کشور و در جایی که نامحرم به آنها دید نداشت دانش آموزان را آزاد گذاشتیم که اگر خواستند حجابشان را بردارند چون الزامی وجود ندارد که جایی که نامحرم نیست حجاب وجود داشته باشد و بیش از 90 درصد این دانش آموزان دختر پس از ورود به دانشگاه، حجاب خود را حفظ کردند.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به شرکت کنندگان در این همایش گفت: باید در مدارس به دانش آموزان تمرین مدیریت و خود اتکایی داده شود مثلا نظافت و اداره نظم مدرسه به خود آنها واگذار گردد تا وقتی وارد جامعه شدند آزمون و خطای آنها برای جامعه بهای گرانی نداشته باشد یعنی دانش آموزان باید در مدرسه آزمون و خطا کنند.
حداد عادل افزود: اعتقاد دارم هم اکنون مهمترین نیاز کشور، کمبود مدیران کار آمد و خبره است و ای کاش می توانستیم 10 دانشمند تحویل بدهیم و یک مدیر کارآمد و خوب تحویل بگیریم لذا باید سعی شود دانش آموزان به گونه ای تربیت شوند تا فردا در جامعه به مدیران باهمت، کار آمد و متعهد تبدیل گردند و در این راستا نباید از برگزاری اردوهای جهادی و انجام کارهای گروهی دانش آموزی غفلت کرد.
در این مراسم همچنین از خانواده شهید مدافع حرم محمد رضا سنجرانی قدردانی شد.
ششمین اجلاس دو روزه دبیران کانونهای مدارس اسلامی و مدیران مدارس اسلامی سراسر کشور صبح امروز در محل دبیرستان علوم و معارف امام رضا(ع) مشهد گشایش یافت.
هم اکنون در کشور حدود 500 مدرسه اسلامی با بیش از 100 هزار دانش آموز فعالیت دارند.
1922/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.