رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر در این مراسم گفت: مرکز علمی ارزیابی تندرستی، ساختار و ترکیب بدن و مشاوره ورزشی، مجهزترین مرکز در این منطقه است که برای راه ‌اندازی و تهیه دستگاه ‌های پیشرفته آن بیش از 6 میلیارد ریال هزینه شده است.
هادی معماریان افزود: این مرکز با ارائه خدمات نوین ورزشی در زمینه ‌های ارزیابی و آنالیز ترکیبات بدن برای کنترل وزن و ارائه برنامه ‌های تمرینی، ارزیابی ناهنجاری‌ های عضلانی، اسکلتی با هدف پایش وضعیت قامتی و ساختاری افراد و تشخیص وضعیت سلامتی و تندرستی افراد با هدف ارتقا و بهبود وضعیت جسمانی اقشار مختلف مورد بهره ‌برداری قرار گرفت.
وی اظهار داشت: این مرکز از نظر تجهیزات و امکانات نمونه است و می‌ تواند خدمات بسیاری در زمینه آموزش و پژوهش به مراکز دانشگاهی ارائه دهد.
مسئول این مرکز ارزیابی تندرستی نیز گفت: در این مرکز، ساختار و ترکیب بدن مورد ارزیابی قرار گرفته و مشاوره ورزشی نیز انجام می شود.
علی اصغر مازنی افزود: دستگاه موجود در این مرکز، میزان آب بدن، چربی زیرپوست، حجم عضلات و مواد معدنی و میزان مقاومت بدن در برابر بیماریها را اندازه‌ گیری می‌ کند و برنامه ‌رژیم غذایی ارائه می‌ دهد.
وی اظهار داشت: بخش دیگر مربوط به ارزیابی ناهنجاریهای عضلانی و اسکلتی است که در آن با دستگاه ‌های خاص ناهنجاری ‌های عضلانی بالا و پائین تنه افراد مورد سنجش قرار می ‌گیرد و سپس تمرینات خاصی برای 6 ماه طراحی می‌ شود.
وی گفت: علاوه بر آن در این مرکز استقامت قلبی و عروقی، میزان قدرت عضلات پشت و پا و ارزیابی ناهنجاری ‌های اسکلتی و میزان صافی کف پا و همچنین میزان فعالیت‌ های قدرتی و سرعتی افراد مورد سنجش قرار می‌ گیرد و بعد از انجام این مراحل برنامه‌ های ورزشی مرتبط ارائه می ‌شود.
مرکز آموزش عالی کاشمر دارای 800 دانشجو در 6 کدرشته است.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد دارای پنج مرکز آموزش عالی با حدود پنج هزار دانشجو است.
7497 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.