دبیر همایش فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف آن را جامه عمل پوشاندن به منویات و دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص لزوم شتاب در تحول علوم انسانی پا به پای پیشرفت جامعه اعلام و بیان کرد: در این همایش فرهنگی اساتید حوزه های علمیه و دانشگاههای مشهد حضور یافتند.
حجت الاسلام محمد رسولی افزود: در این چارچوب راههای عملی تعالی بخشی به علوم انسانی و ترویج کرسیهای نظریه پردازی در این حوزه بررسی و در پایان همایش برای شرکت کنندگان گواهینامه صادر شد در ترفیع حقوقی و علمی آنها تاثیر گذار است.
رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد نیز در این همایش گفت: لزوم تعالی و تحول در رشته های علوم انسانی دانشگاهها و حوزه های علمیه یکی از دغدغه های مهم فرهنگی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام دکتر حسن خیری افزود: در دوره جدید مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی رسیدگی به این مهم بیشتر مورد توجه قرار گرفته و نظیر این همایش تاکنون در 12 استان کشور برگزار شده است .
وی ادامه داد: تکلیف اساتید دانشگاه به عنوان مسئولان فرهنگی کشور این است که در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی ایران با استفاده از چشم انداز و منویات رهبر معظم انقلاب رسالت خود را ایفا کنند. هدف اصلی این اقدامات علمی و پیگیرها ایجاد تعالی و تحول فرهنگی در بین جوانان دانشگاهی است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد خراسان نیز در این همایش گفت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون آنچنان که شایسته است در زمینه تغییر و تحول اساسی برای تعالی علوم انسانی در کشور کاری انجام نشده و به جای عمل بیشتر حرف زده شده است.
حجت الاسلام جواد مهدوی نسب افزود: این در حالی است که سایر رشته ها همچون علوم پزشکی توانسته اند گام به گام با پیشرفتهای این علم در دنیا سطح خود را ارتقا بخشند.
وی ادامه داد: حکومت و مدیریت با وعظ تفاوت دارد. در زمینه علوم انسانی جایگاه مدیریت با وعظ اشتباه گرفته شد لذا باید میدان را برای نوآوریها باز گذاشت و در این خضوض از مدار بسته خارج شد.
دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی شامل 10 واحد و شش مرکز است که از این میان مشهد و نیشابور واحدهای جامع هستند. 616 رشته شهر در دانشگاه‌ آزاد اسلامی این استان فعال است. از این تعداد 140 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 114 رشته در مقطع دکترا است. 60 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد خراسان رضوی تحصیل می کنند که 25 درصد آن متعلق به مقطع کارشناسی ارشد است. همچنین تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه‌ آزاد خراسان ‌رضوی هزار نفر است و نیز دو هزار استاد حق‌التدریس دارد.
6070/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.