سید امیر مرتضوی روز یکشنبه در نخستین نشست کارگروه سازمانهای مردم نهاد اداره کل دادگستری خراسان رضوی در مشهد افزود: قوه قضاییه در چارچوب وظایف خود با هزار و 980 عنوان مجرمانه و 40 آسیب اجتماعی مهم مواجه است و اگر بخواهد به تمام آنها رسیدگی شود به تنهایی قادر به انجام امر نیست لذا این حوزه نیازمند مشارکت همگانی است.
وی ادامه داد: تک تک اعضای جامعه در قبال مهار و کاهش آسیبهای اجتماعی نقش دارند لذا همگان باید در این خصوص احساس تکلیف نموده و نقش خود را ایفا کنند. از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون هر کاری که به مردم سپرده شده با موفقیت به سرانجام رسیده، به همین دلیل قوه قضاییه نیز دست یاری به سوی مردم دراز کرده است.
معاون دادگستری خراسان رضوی گفت: فاصله گرفتن از پیشگیریهای کیفری و حرکت به سمت پیشگیریهای غیرکیفری در تمام دنیا دنبال می شود اما در جامعه ما جای این دو عوض شده است. در این چارچوب وجود هزار و 200 سمن در خراسان رضوی ظرفیت خوبی در حوزه پیشگیری است لذا همه سازمانها و دستگاهها باید از چنین ظرفیتی حمایت کنند.
وی افزود: امروز در آسیبهایی نظیر اعتیاد، ازدواجهای زودهنگام و تحمیلی، حاشیه نشینی، تزلزل خانواده و موارد مشابه در جامعه مشکل داریم لذا باید سمنهایی تشکیل شوند که نیازهای جامعه را بتواند رفع کنند.
مرتضوی ادامه داد: سازمانهای مردم نهاد نیز باید با یکدیگر هماهنگ باشند تا با تقسیم کار از موازیکاری پرهیز شود و در موضوعات مختلف مورد نیاز جامعه به صورت شبکه ای فعالیت صورت گیرد.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: بسیاری از خبرهای مورد پیگیری در قوه قضاییه از طریق مردم به این قوه می رسد و در بسیاری از نشستهای قضایی نیز حداقل از فعالان یک سازمان مردم نهاد برای حضور دعوت و از فکر و برنامه آنها استفاده می شود.
کارگروه سازمانهای مردم نهاد دادگستری خراسان رضوی به منظور پیشگیری و مهار آسیبها و معضلات اجتماعی راه اندازی و نخستین نشست آن امروز با حضور مدیرکل پیشگیریهای مردمی و مشارکتهای مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در مشهد برگزار شد.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.