سعید صالح روز یکشنبه در نخستین نشست کارگروه سازمانهای مردم نهاد اداره کل دادگستری خراسان رضوی در مشهد افزود: این حجم اعتبار صرف اقدامات گروههایی می شود که بطور مستقیم درگیر آسیبهای اجتماعی هستند.
وی در ادامه همچنین گفت: دولت از سال 1393 تاکنون بیش از گذشته بر مهار آسیبهای اجتماعی تمرکز کرده لذا در این مدت روند رو به رشد آسیبهای اجتماعی کاهش یافته است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی افزود: از آجا که مردم بهتر می توانند مسائل و مشکلاتشان را حل کنند دولتها به این نتیجه رسیده اند که باید سهم خود را از مداخله در حوزه های سیاسی و اجتماعی کم کرده تا در این خصوص بیشتر تسهیلگر امور باشند.
وی به فعالیت هزار و 200 سازمان مردم نهاد خراسان رضوی در حوزه های مختلف اشاره و بیان کرد: اقدامات این سمنها می تواند در کاهش انواع آسیبهای اجتماعی بسیار موثر باشد.
مدیرعامل خانه تشکلهای مردم نهاد خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: کارگروه سازمانهای مردم نهاد دادگستری خراسان رضوی به منظور پیشگیری و مهار آسیبها و معضلات اجتماعی راه اندازی شده است.
محمدجعفر کروژدهی این کارگروه را متشکل از کمیته های تخصصی در بخشهای اجتماعی، علمی و کارآفرینی، محیط زیست، معلولان و شورای شهرستانها و خیران ذکر و بیان کرد: کمیته اجتماعی کارگروه سازمانهای مردم نهاد دادگستری خراسان رضوی نیز شامل شبکه تخصصی ازدواج، اعتیاد، خشونت، امینت اخلاقی، فضای مجازی و روابط خیابانی است که با توجه با اولویتهای استان شبکه سازی شده اند.
همچنین در نخستین نشست کارگروه سازمانهای مردم نهاد اداره کل دادگستری خراسان رضوی پورتال و سایت رسمی خانه تشکلهای این استان فعال شد.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.