احمد آذرپرند روز شنبه در حاشیه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گناباد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان بیش از 30 میلیارد ریال تسهیلات در بخش مشاغل خانگی و حدود 180 میلیارد ریال در بخشهای اشتغال پایدار روستایی، فراگیر، کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات به متقاضیان پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: با وجودی که گناباد تا چهار ماه ابتدای امسال عملکرد موفق در جذب تسهیلات اشتغال زایی نداشت ولی با تعامل و همگرایی بین ادارات و مسئولان ذیربط و پرهیز از پراکنده کاری هم اکنون جزو مناطق برتر خراسان رضوی در این زمینه محسوب می شود و در جذب تسهیلات مشاغل خانگی بعد از مشهد در جایگاه دوم استان قرار دارد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناباد گفت: میزان جذب تسهیلات مشاغل خانگی در گناباد از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با 6 سال گذشته بی سابقه است.
وی افزود: امسال برای 105 طرح تسهیلات با سود 6 درصد از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به متقاضیان پرداخت شده است.
فرماندار گناباد هم گفت: باید با شناخت ظرفیتهای این شهرستان تسهیلات اشتغال زایی را به سوی اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی و کاهش معضل بیکاری سوق داد.
حامد قربانی افزایش مهارتهای افراد جویای کار را مولفه مهم در اشتغال پایدار ذکر کرد و خواستار افزایش آموزش های مهارتی متقاضیان اشتغال شد.
وی با بیان اینکه برخی تسهیلات پرداختی در زمینه اشتغال و کارآفرینی نمود خاصی در شهرستان نداشته است افزود: این تسهیلات باید به سوی راه اندازی طرحهای تولیدی با بازدهی موثر در مسیر توسعه و رونق اقتصادی شهرستان سوق یابد.
شهرستان 89 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.