دکتر غلامرضا خواجی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیرامون لایحه جامع انتخابات که از سوی دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است، افزود: پیش بینی احکام دقیقتر در خصوص دخالت نکردن نیروهای غیرمرتبط با انتخابات از نقاط برجسته این لایحه است که نقش مهمی در تامین عدالت انتخابات دارد.
وی ادامه داد: همواره در روند انتخابات جریانهای غیررسمی و گاهی وابسته به منابع قدرت فهرستهایی را هم راستا با منافع سیاسی خود به مردم تحمیل می کنند که این امر منجر به سمی شدن انتخابات می شود لذا هر شیوه ای که باعث کوتاه شدن دست نیروهای مداخله گر در انتخابات شود قطعا عدالت محور است.
استادیار گروه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: شفاف سازی منابع هزینه های تبلیغاتی نامزدها نیز از دیگر نقاط قوت این لایحه است که منجر به شفاف سازی و تخصصی تر شدن انتخابات می شود. هرچه مردم با اطلاعات کافی و شناخت بیشتر به نامزدهای منتخب خود رای دهند به همان اندازه از بر باد رفتن سرمایه ها و روی کار آمدن افراد غیرمتخصص در قالب فهرستهای تحمیلی جلوگیری خواهد شد.
وی افزود: لایحه جامه انتخابات در صورت تصویب در مجلس گامی در جهت تامین عدالت در حق انتخاب شهروندان و سلامت انتخابات می باشد. البته ممکن است نقصهایی نیز در آن وجود داشته باشد که با نگاههای کارشناسانه در مجلس شورای اسلامی رفع خواهد شد.
وزیر کشور روز هشتم بهمن ماه جاری از ارائه لایحه جامع انتخابات به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داده بود.
عبدالرضا رحمانی فضلی گفته بود: لایحه جامع انتخابات روز هفتم بهمن ماه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.
قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استانها نیز گفته بود: لایحه جامع انتخابات لاایحه ای است که به شکل یک منظومه کامل همه انتخابات کشور را در بر می گیرد.
سید سلمان سامانی افزود: در لایحه جامع انتخابات برگزاری انتخابات مختلف از جمله شوراهای اسلامی شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و مجلس خبرگان رهبری با رعایت اصول قانونی اساسی و سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری پیش بینی شده است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.