به گزارش ایرنا عبدالله ارجاعی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری گناباد افزود: تعداد طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر استان طی پنج سال آینده باید به 42 هزار نفر و تا پایان امسال به هشت هزار و 400 نفر افزایش یابد.
وی هدف از جلب طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر را جلب مشارکت عمومی بخشهای مختلف برای اجرای بهینه این فریضه ذکر کرد.
وی اظهار داشت: از مجموع 560 هزار تذکر لسانی که طی 9 ماه سالجاری توسط آمران به معروف و ناهیان از منکر در مشهد داده شد، یک هزار و 26 مورد مقاومت در برابر اجرای این فریضه صورت گرفت و در سه مورد منجر به حضور ماموران انتظامی شد ولی پرونده ای در این زمینه به دادگستری ارجاع نشد.
ارحاعی گفت: این مساله نشانگر اثر بخش بودن آموزش و انجام هدفمند فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
وی افزود: باید معروف و منکر هر دستگاه اجرایی شناسایی و برای رفع آنها به صورت جدی تلاش شود.
وی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: مسئولان و کارکنان ادارات و سازمانها باید با افزایش خدمات به مردم قدردان این حضور باشند و با خدمت گذاری صادقانه این سرمایه اجتماعی را ارتقا دهند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: خدمت به مردم مهمترین اصل در حفظ نظام در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب است.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم هم گفت: مهمترین اصل پیشگیری از جرائم، احساس مسئولیت نسبت به امر به معروف و نهی از منکر است و باید با فرهنگ سازی و بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و حس مسئولیت پذیری به این مساله توجه داشت.
سید امیر مرتضوی افزود: روسای دادگستری و دادستانها و سایر مسئولان قضایی نهایت همکاری در انجام این فریضه را دارند.
حامد قربانی فرماندار گناباد هم با اشاره به وجود 15 هزار میلیارد ریال طرح نیمه تمام در این شهرستان گفت: همه مسئولان و دست اندرکاران ذیربط باید با کاهش بوروکراسی های اداری، رفع مشکلات، فراهم کردن بستر های لازم و جذب سرمایه گذار برای توسعه اقتصادی این منطقه توجه خاص داشته باشند.
شهرستان 89 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.