فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این همایش بر ضرورت توجه و اهتمام جدی نسبت به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا در ترسیم حرکت در پنجمین دهه حیات پربرکت انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد.
سردار حسین اشتری افزود: نیروی انتظامی با جدیت و علاقه در حال خدمت رسانی به مردم است و افتخار می کنیم سرباز ولایت و خدمتگزار مردم هستیم.
استاندار خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: با توجه به حساسیت این استان به لحاظ سفر سالانه افزون بر 30 میلیون زائر داخلی و خارجی به آن و همجواری با مرز، تقویت ساختار نیروی انتظامی به ویژه مرزبانی در خراسان رضوی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
علیرضا رزم حسینی به تاثیر امنیت بر حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی اشاره و بیان کرد: تمام تلاشها برای این است که بتوانیم از این فرصت برای عمران، رفاه و عزت مردم در سراسر ایران به بهترین و موثرترین شکل بهره گرفته شود.
وی همچنین گفت: یکی از اولویتهای کاری من در خراسان رضوی گفت و گو با مخالفان و معترضان است زیرا معتقدیم با گفتمان، موضوعات قابل حل هستند. همچنین برای کاهش نارضایتیها و تقویت امنیت، توانمندسازی جوامع محلی و توجه به اقتصاد خانوار را به عنوان یک اولویت در قالب تحقق اقتصاد مقاومتی دنبال می کنیم.
استاندار خراسان رضوی افزود: به همین منظور با اجرای 'مثلث توسعه اقتصادی' و تقسیم خراسان رضوی به 12 منطقه، این طرح را در استان با انتخاب معینهای اقتصاد مقاومتی دنبال کرده ایم که البته موفقیت اجرای آن در گرو همراهی تمامی ارکان حکومت، نظارت و فرهنگ سازی ائمه جمعه و علما است.
وی در ادامه 'انقلاب اقتصادی' را چالش پنجمین دهه حیات جمهوری اسلامی توصیف و بیان کرد: اگر اقتصاد کشور قوام داشته باشد بطور حتم تحریمها آثار کمتری بر معیشت مردم خواهند گذاشت. ناکارآمدیهای اقتصادی تولید نارضایتی می کند، مردم که گناهی ندارند بلکه از برخی سوء مدیریتها به تنگ آمده و اعتراض می کنند.
رزم حسینی همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه امنیتی موقعیت بسیار خوبی دارد و حوزه نفوذ آن فراتر از مرزهای جغرافیایی کشور است. 40 سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی با همه تلخی و شیرینیها گذشت، در این مدت برای این که بتوانیم در منطقه و دنیا سرافراز بمانیم هزینه هایی پرداخت کرده ایم و به جایگاه مطلوبی نیز دست یافته ایم.
وی افزود: حضور چشمگیر و خودجوش مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن پیامی برای جهان و همچنین مسئولان کشور داشت. پیام این حضور برای جهانیان وفاداری و همراهی جدا نشدنی مردم از نظام جمهوری اسلامی بود و پیغامش برای مسئولان کشور نیز این که ما با همه مشکلات پای کار نظام بوده و هستیم و آمدیم اما باید چالشها برطرف شود.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز در این همایش به برگزاری پرشور راهپیمایی 22 بهمن اشاره و بیان کرد: راهپیمایی یوم الله 22 بهمن بدون هیچ موردی از امور سوء امنیتی برگزار شد.
سردار محمدکاظم تقوی همچنین گفت: طرحهای مختلفی در خراسان رضوی برای کاهش آمار جرائم در دست انجام است. طی هفته های اخیر دو هزار معتاد متجاهر از سطح شهرستان مشهد جمع آوری شدند که اجرای آن نقش مهمی در کاهش جرائم و سرقتهای خرد داشته است.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سفر به خراسان رضوی پیش از حضور در همایش عمومی فرماندهان انتظامی استان، از مرزهای خراسان رضوی با افغانستان و جمهوری ترکمنستان در شرق شمال شرق این استان بازدید کرد.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.