حیدر خوش نیت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای این تفاهم نامه بهسازی مسیل یاد شده به طول حدود 2 کیلومتر در محدوده روستاهای امیرآباد، صید آباد و چهل حجره با 84 میلیارد ریال اعتبار طی نیمه نخست اسفند ماه انجام می شود.
وی اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، شرکت آب منطقه ای استان، معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد، اداره آبفار شهرستان مشهد و دهیاری های صید آباد، امیر آباد و چهل حجره با پیگیری فرمانداری مشهد به عنوان رئیس ستاد بازآفرینی پایدار محدوده ها و محلات هدف این شهر گرد هم آمده و برای انجام این طرح مهم حاشیه شهر تفاهم نامه امضا کردند.
سرپرست فرماندای مشهد گفت: در حال حاضر کال زرکش به عنوان یکی از مسیل های شهری با آسیبهای متعدد روبروست که تجمع معتادان در بخشی از این کانال، دپو زباله و فاضلاب، تصرف غیرقانونی بستر این مسیل و مسائل زیست محیطی از آن جمله است.
وی افزود: با اجرای این طرح که پیش از این در محدوده برخی کانالهای آب و مسیلهای محدوده شهر و حاشیه مشهد انجام شده است، احداث دیواره ساحلی، فضای سبز و بوستان خطی در دستور کار قرار می گیرد و پس از اتمام ، این اماکن به دهیاری های محلی تحویل می شود.
مسیل کال زرکش در مجاورت روستاهای امیرآباد، صید آباد و چهل حجره واقع در بخش مرکزی مشهد واقع است.
این مسیل به عنوان یکی از مسیرهای فرعی کشف رود آبهای سطحی و ارتفاعات مناطق جنوبی و غربی مشهد را به کشف رود در شمال این شهر می ریزد.
حدود 35 درصد از جمعیت 3.5 میلیون نفری شهر مشهد در سکونتگاه های حاشیه ای این شهر ساکن هستند.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.