دکتر محمدرضا دارابی روز چهارشنبه در همایش سالانه مدیران عامل و مدیران ارشد انجمن ام.اس کشور در مشهد افزود: سه هزار و 200 نفر از مبتلایان به ام.اس در استان خراسان رضوی در مشهد هستند و مورد حمایت انجمن ام.اس استان قرار دارند.
وی اظهار داشت: ابتلا به بیماری ‌های واگیردار که در گذشته جان انسان‌ ها را به خطر می‌ انداخت با تغییر سبک زندگی و افزایش استرس های روزانه جای خود را به بیماری ‌های مزمن و جدید از جمله ام.اس داده است.
وی گفت: در حال حاضر 75 درصد مولفه‌ های آسیب رسان به سلامت مردم در اجتماع است و وزارت بهداشت و درمان با توجه به امکانات محدود خود نمی ‌تواند با این بیماریها مبارزه کند.
دارابی افزود: تشکل های مردمی از جمله انجمن ام.اس می ‌توانند با ورود به حوزه سلامت به این بیماران کمک کنند.

* مدیریت شهری حامی نهادهای مردم نهاد در حوزه سلامت است
شهردار مشهد نیز که عضو هیات امنای انجمن ام.اس خراسان رضوی است در این همایش گفت: مدیریت شهری می‌ تواند حامی اصلی نهادهای مردم نهاد در حوزه سلامت از جمله بیماری ام.اس باشد.
محمد رضا کلایی افزود: در حال حاضر مدیریت شهری آمادگی ایجاد امکانات زیرساختی برای بیماران ام.‌اس در کلانشهر مشهد را دارد.
وی اظهار داشت: شهرها محل شکل ‌گیری نظم اجتماعی هستند و افراد جامعه و نهادها باید در موضوعاتی که به کاهش دردها و آلام مردم می‌ انجامد، مشارکت کنند.
وی با بیان اینکه مشارکت مردم و دستگاه ‌های مختلف در حوزه سلامت از جمله ام.اس باید به یک گفتمان تبدیل شود، گفت: مدیریت شهری مشهد آمادگی دارد فضای شهری را برای بیماران ام.اس و شکوفا شدن استعداد های آنان فراهم کند.
همایش یک روزه مدیران عامل و مدیران ارشد انجمن ام.اس کشور به میزبانی انجمن ام.اس استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.