حجت الاسلام سید محمد احمدزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این مدت یکهزار مربی قرآن کریم طی دوره های مختلف توسط این نهاد تربیت شده اند.
وی اظهار داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون 41 دوره مسابقات قرآن کریم در مراحل شهرستانی و استانی برگزار شده و نخبگان قرآنی استان به رتبه های کشوری و بین المللی دست یافتند.
وی گفت: برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و مربیان ممتاز بین المللی و کشوری، پشتیبانی از فعالیت های قرآنی مردمی با بهره گیری از ظرفیت موقوفات قرآنی و توسعه آنها از دیگر فعالیت های این نهاد در حوزه قرآنی است.
حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به وجود 304 بقعه متبرکه امامزادگان در خراسان رضوی اظهار داشت: هدفگذاری این نهاد در بقاع متبرکه تبدیل آنها به محلی برای آرامش معنوی مردم و قطب های فرهنگی جامعه است.
وی گفت: در این راستا اعضای مدیریت بقاع از 250 نفر در ابتدای انقلاب اسلامی به بیش از پنج هزار نفر در سال جاری رسیده است.
وی افزود: در این مدت 100 مرکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه استان ایجاد شده و برنامه های متعدد در مناسبت های مختلف شامل برنامه های آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، نشاط معنوی، ولایت علوی اکمال دین نبوی، بصیرت عاشورایی، ضیافت الهی هر سال در آنها اجرا می شود.
حجت الاسلام احمدزاده اظهار داشت: سالانه بیش از 350 مبلغ برای حضور در مناسبت های مختلف به بقاع متبرکه خراسان رضوی اعزام و به انجام خدمات فرهنگی و پاسخگویی به سوالات شرعی می پردازند.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.