آیت الله سیداحمد علم الهدی روز شنبه در جمع عزادران فاطمی در حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد افزود: همه متولیان در این عرصه باید بکوشند تا اقدام به معرفی و ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه داشته باشند.
وی به اقدام آستان قدس رضوی برای اجرای برنامه بررسی فرهنگ فاطمی در محافل و برنامه های مختلف خود طی 17 روز گذشته اشاره و بیان کرد: این برنامه ابتکاری با هدف فرهنگ سازی جامعه برای ترویج آموزه های صدیقه زهرا(س) اجرا می شود.
امام جمعه مشهد ادامه داد: شیعیان، ارادتمندان و علاقه مندان حضرت صدیقه اطهر(س) باید در راه دفاع از حقانیت و مظلومیت دخت گرامی نبی مکرم اسلام تلاش کنند و ارزشهایی که آن حضرت بخاطر آنها به شهادت رسیدند را در جامعه ترویج دهند.
وی به مظلومیت حضرت فاطمه(س) و ظلمی که به آن حضرت شد اشاره و بیان کرد: فاطمه(س) نور چشم پیامبر اکرم(ص) و مدافع و نگران مظلومیت علی(ع) بود. باید برای دوستداران اهل بیت(ع) این مهم همیشه مورد توجه باشد که مظلومیت حضرت فاطمه (س) و شهادت وی با شهادت سایر امامان و معصومان(ع) متفاوت است.
آیت الله علم الهدی در ادامه به مرثیه خوانی و مقتل خوانی حضرت زهرا(س) و بیان شرایط آن دوره از اسلام پرداخت. اجتماع عظیم عزادران فاطمی صبح امروز از محل میدان شهدا با حضور هزاران عزادار زائر و مجاور در مشهد آغاز شد و با سخنرانی امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در محل صحن انقلاب اسلامی پایان یافت.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.