مهدی حقدادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کلاهبردارن با ساخت صفحه جعلی در اینترنت و ارسال همزمان پیامکهای انبوه حاوی متن 'یارانه شما قطع شد. برای فعالسازی در لینک زیر ثبت نام کنیدwww.Yaranehe.com' شهروندان هدف کلاهبرداری را به سایت و صفحه جعلی راهنمایی می کردند.
وی ادامه داد: برخی شهروندان نیز با سهل انگاری و اعتماد نابجا، اطلاعات بانکی خود را در صفحه جعلی اینترنتی ثبت کرده و از این طریق همه اطلاعات مربوط به حسابشان در اختیار کلاهبرداران قرار گرفت لذا وجوه حساب بانکی آنها مورد دستبرد واقع شده است.
سرپرست دادسرای ویژه جرائم رایانه ای مرکز خراسان رضوی گفت: پیرو ثبت شکایات متعدد در دادسرای ویژه فضای مجازی مشهد موضوع در دستور کار مرکز واکنش سریع جرائم رایانه ای قرار گرفت و با اقدام فوری تمام حسابهای بانکی متهمان شناسایی، مسدود و مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال توقیف شد.
وی به احتمال وجود حداقل 150 شاکی دیگر مرتبط با همین موضوع در دیگر شهرهای خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: این رفتار متهمان تحت عناوین 'جعل رایانه ای و کلاهبرداری رایانه ای' مستوجب مجازات حبس، جزای نقدی و رد مال است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.