آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) افزود: امروز همه معادلات استکباری در مقابل اقتدار اسلام و انقلاب در هم ریخته است.
وی اظهار داشت: بیشتر مسائلی که تحت عنوان توسعه و رشد اقتصادی و علمی انقلاب گفته می شود دستاورد نظام است و انقلاب به پایان نرسیده و هنوز ادامه دارد.
وی گفت: با پیروزی مردم در سال 1357 اهرمی به دست انقلاب افتاد که همان نظام اسلامی بود و انقلاب با کمک این اهرم توانست با سرعت فراگیر و جهانی شود.
آیت الله علم الهدی افزود: پیش از پیروزی انتقلاب همه در منطقه خاورمیانه از رژیم صهیونیستی می ترسیدند و این رژیم غاصب، قدرت بلامنازع منطقه بود و فلسطین هم مفهومی جز یک مشت انسان بیچاره و آواره نداشت اما امروز این رژیم به فرمایش رهبری نفسهای آخر خود را می کشد که این نیز از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.
وی ادامه داد: گسانی که انقلاب کردند و جان خود را در این راه فدا نمودند به خاطر رسیدن به توسعه مادی و رفاه این فداکاریها را انجام ندادند بلکه به خاطر توسعه و رشد اسلام بود که ایثارگری کردند.
امام جمعه مشهد گفت: اکنون نیز در وسط راه هستیم و روز آخر پیروزی انقلاب، روزی است که اسلام بر دنیا حاکم شود ولی عده ای در کشور این واقعیت را درک نکرده اند که آخر انقلاب چه زمانی است و خسته شده اند.
وی اظهار داشت: ما اینک به انقلابیونی نیاز داریم که محکم پای آرمانهای انقلاب ایستاده اند و خسته نشده اند و اینها همان شهدا و خانواده های شهدا و رزمندگانی هستند که رزمندگی را تا دفاع از حرم اهل بیت (ع) ادامه داده اند.
وی گفت: برخی می گویند همانگونه که مربی ورزشی را از خارج می آوریم باید مدیران را هم از خارج بیاوریم اما آنها باید بدانند که در دوره پهلوی که کارشناسان آمریکایی و انگلیسی کشور را اداره می کردند 37 درصد روستائیان کشور دچار سوء تغذیه بودند و بیش از 85 درصد کارخانجات دارویی کشور تنها وارد کننده دارو بودند.
امام جمعه مشهد افزود: در دوره پهلوی فقط یک کارخانه پتروشیمی داشتیم که آن هم در دست ژاپنی ها بود و کشور در صنایع غذایی 70 درصد و در مصالح ساختمانی به جز خاک، آجر و سیمان 75 درصد وابسته به خارج بود و این نتیجه استفاده از مدیران خارجی بود.
وی اظهار داشت: نباید برخی مسئولان همه تلاششان این باشد که با غربیها بسازند و این مشکلات اقتصادی، گرانی و تورم به خاطر همین تفکر اشتباه است.
وی گفت: کشور ما اکنون در امور فضایی رتبه یازدهم و در پرتاب ماهواره رتبه هفتم دنیا را در اختیار دارد و فناوری هسته ای را نیز بدون اعتنا به هیچ ابرقدرتی تولید کرده است.
آیت الله علم الهدی افزود: چرا اقتصاد مقاومتی را که پنج سال است مقام معظم رهبری طرح کرده اند پشت سر بیندازیم و چشممان به غرب و آمریکا باشد که مشکلات معیشتی ما را حل کنند در حالی که کارنامه مدیریتی آنها طی 50 سال حکومت پهلوی مشخص است.
1922 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.