شاکرمی معاون روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در جمع بزرگ تشکلات کارگری و کارفرمایی و بازنشستگان خراسان رضوی گفت: همه باید با سربلندی از تمامی دستاوردهای نظام اسلامی دفاع کنیم.

به گزارش ایلنا از مشهد ، حاتم شاکرمی معاون روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در گفت وگوی اجتماعی تشکلات کارگری و کارفرمایی خراسان رضوی که با حضور بسیاری از مسئولان کارگری استان برگزار شد ، اظهار کرد: زمانی که از مشکلات و سختی ها حرف می زنیم می بایست در کنار آن از دستاوردها و توفیقات بدست آمده نظام نیز سخن بگوییم.

وی گفت: ما در حال حاضر با یک شرایط جدید تحریمی مواجه هستیم و انشاءا... با همکاری، هم افزایی و همراهی همه بخش‌ها ، کارگران ، کارفرمایان و دولت این مشکلات را پشت سرگذاشته و از آن عبور خواهیم کرد. وی گفت: نظام ما دستاوردهای قابل توجهی در همین مدت داشته است که باید با سربلندی از تمامی آنها دفاع کنیم.

وی افزود: در توسعه انسانی ما در قبل از انقلاب در رتبه 113 قرار داشتیم اما هم اکنون رتبه ما به 60 رسیده است و توانسته‌ایم متناسب با پیشرفت دنیا رشد داشته باشیم و این برای ما ارزشمند است.

شاکرمی گفت: حضور همه تشکلات کارگری و کارفرمایی حاضر در جلسه خود به خاطر دستاورد بزرگ نظام است ما قبل از انقلاب موضوعی به نام تشکلات نداشتیم و امروز 13000 تشکل کارگری و کارفرمایی در کشور وجود دارد و فعالیت می کنند. ما باید در کنار مشکلات از دستاوردها و توفیقات نظام هم گفته و هم دفاع کنیم .

وی در ادامه به برخی از دستاوردها بدست آمده در کشور از جمله: قانون کار، قانون بیمه بیکاری، قانون تعاون، قانون بهزیستی و... اشاره کرد و افزود: همه این موارد از دستاوردهای بزرگ نظام است و امسال و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ما باید با همراهی و همدلی و با مشارکت انشاءا... مشکلات را پشت سر بگذاریم.

شاکرمی گفت: با حذف حداقل دستمزد در شرایط کنونی مخالف هستیم و هر گونه تغییر مزد منطقه ای و تعیین حداقل دستمزد باید در مجلس شورای اسلامی و شورای عالی کار تصمیم گیری شود.

وی در خاتمه گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مقطع کنونی تمام توان و تلاش خودش را برای تثبیت اشتغال در واحد‌های تولیدی و صنعتی به کار خواهد گرفت و با کمک وزارت صمت و سایر کارگروه ها و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات واحد‌های تولید را دنبال کرده و از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.