محمدرضا کلایی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی حمایت از سرمایه گذاران خارجی خراسان رضوی در مشهد برخی از این اقدامات را شامل ارائه مشوقهای سرمایه گذاری و کاهش هزینه مبادلات مالی برای سرمایه گذاری ذکر و بیان کرد: فراهم آوردن دسترسی بهتر به اطلاعات پروژه‌ های مربوط به سرمایه گذاران خارجی، طراحی قراردادهای آسانتر و بسترسازی برای اقامت بیشتر سرمایه گذاران خارجی در مشهد از دیگر اقداماتی هستند که اخیرا توسط شهرداری مشهد صورت گرفته اند.
وی افزود: برای جذب بیشتر سرمایه‌ گذاری خارجی لازم است واگذاری مجوزهای لازم در این حوزه تسهیل شود لذا به همین منظور برای افزایش مدت زمان اقامت سرمایه گذاران خارجی در مشهد، طی ملاقاتی با وزیر امور خارجه وی قول پیگیری برای تابعیت سرمایه گذاران خارجی و صدور مجوز لازم در این خصوص را داد.
شهردار مشهد ادامه داد: سبک کردن بار مدیریت شهری در گرو افزایش جذب سرمایه گذاریها است و تحقق این مهم زمینه توسعه اقتصادی را فراهم می کند. معتقدیم شهر مشهد برای پیداکردن جایگاه واقعی خود در میان کلانشهرهای جهان نیازمند نظم و رونق اقتصادی و تحقق این مهم در گرو فراهم کردن زیرساختهای توسعه است.
وی گفت: نظم و رونق اقتصادی در شهر نیازمند افزایش پنج سرمایه شامل 'سرمایه اجتماعی، سرمایه دموکراتیک، سرمایه فرهنگی، سرمایه فنی و سرمایه زیست محیطی' است که مجموعه این سرمایه های پنجگانه را باید با هم دید.
کلایی افزود: آنچه برای جذب سرمایه مالی در اختیار مدیریت شهری قرار دارد تجربه ‌ای است که ارزان بدست نیامده زیرا برای به دست آوردن آن 10 سال تلاش شده است.
کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد سالانه پذیرای 30 میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان است.
نشست هم اندیشی حمایت از سرمایه گذاران خارجی خراسان رضوی در حاشیه 'نمایشگاه بورس، بانک بیمه و رفتارهای اقتصادی' با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی، سرپرست سازمان سرمایه گذاری این وزارتخانه، استاندار خراسان رضوی هیاتهای تجاری از افغانستان، عراق ترکیه و پاکستان و نیز فعالان بخشهای دولتی و خصوصی ایران برگزار شد. این نمایشگاه از 16 تا 19 بهمن در مشهد ادامه دارد.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.