علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی حمایت از سرمایه گذاران خارجی خراسان رضوی با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی در مشهد افزود: سرمایه خارجی مکمل سرمایه داخلی است و سرمایه معنوی و اجتماعی می تواند سرمایه مادی را به حرکت در آورد.
وی ادامه داد: خراسان رضوی در حوزه انرژی مزیتهای زیادی برای جذب سرمایه گذار خارجی داشته و هم اینک آمادگی انعقاد قرارداد برای صدور سه هزار مگاوات برق از خراسان رضوی به کشورهای همسایه وجود دارد. 'پروژه شهر آفتاب' نیز با ظرفیت تولید 500 مگاوات انرژی خورشیدی برای ورود سرمایه گذار خارجی به خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.
استاندار خراسان رضوی تونل بادی نشتیفان در شهرستان خواف را از دیگر ظرفیتهای برای جذب سرمایه گذار خارجی در این استان ذکر و بیان کرد: در هر صورت نیازمند سرمایه گذاری خارجی در استان هستیم و با توجه به ظرفیتهای منحصر به فرد خراسان رضوی زمینه های لازم را برای جذب سرمایه گذاری خارجی در حوزه مختلف فراهم کرده ایم.
وی گفت: در بخش کشاورزی نیز خراسان رضوی یک میلیون هکتار زمین دارد که با توجه به کم آبی موجود باید تغییر راهبرد و پیش رفتن به سمت کشت گلخانه ای را در نظر بگیریم. اینکه آب و زمین از کشاورز و سرمایه از سرمایه گذار باشد مدل موفقی است که تاکنون در نقاط مختلف کشور پاسخگو بوده لذا از سرمایه گذاران خارجی در حوزه کشت گلخانه ای استقبال می کنیم.
رزم حسینی به همجواری خراسان با کشورهای افغانستان و ترکمنستان و امکان ورود این استان به بازار کشورهای آسیای میانه نیز اشاره و بیان کرد: می توانیم با همکاری سرمایه گذار خارجی در حوزه تولید محصولات گلخانه ای، صادرات محصولات آن را به کشورهای آسیای میانه داشته باشیم.
وی گفت: در حوزه گردشگری نیز سالانه 30 میلیون زائر وارد مشهد می شوند لذا زمینه لازم برای جذب سرمایه گذار خارجی در حوزه خدمات گردشگری فراهم است.
استاندار خراسان رضوی در ادامه همچنین اظهارداشت: سیاسی ترین کار در کشور کار اقتصادی است لذا 'مثلث توسعه اقتصادی' برای خراسان رضوی طراحی و در این چارچوب 12 منطقه اقتصادی در استان تعریف شد. بر همین اساس تا دیروز 17 بهمن ماه شش معین اقتصادی تعیین و قرارداد با آنها امضا شده است، امروز نیز دو معین اقتصادی دیگر به جمع آنها خواهند پیوست.
نشست هم اندیشی حمایت از سرمایه گذاران خارجی خراسان رضوی در حاشیه 'نمایشگاه بورس، بانک بیمه و رفتارهای اقتصادی' با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی، سرپرست سازمان سرمایه گذاری این وزارتخانه، هیاتهای تجاری از افغانستان، عراق ترکیه و پاکستان و نیز فعالان بخشهای دولتی و خصوصی ایران برگزار شد. این نمایشگاه از 16 تا 19 بهمن در مشهد ادامه دارد.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.