حامد مهدوی روز پنجشنبه در جریان بازدید از آثار تاریخی داورزن افزود: همچنین برای راه اندازی 110 اقامتگاه بوم گردی دیگر در نقاط مختلف خراسان رضوی موافقت اولیه صورت گرفته است.
وی به ظرفیت گردشگری خراسان رضوی و استقبال گردشگران از اقامتگاههای بوم گردی اشاره و بیان کرد: در صورت آمادگی بخش خصوصی فرایند صدور مجوز، تطبیق استانداردهای بوم گردی و تسهیلات کم بهره از سوی سازمان میراث فرهنگی انجام می شود.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داورزن نیز گفت: موافقت اولیه با راه اندازی 10 مجوز اقامتگاه بوم گردی برای متقاضیان در این شهرستان صادر شده است.
محمد عبدالله زاده ثانی افزود: در 36 روستای سبزوار آثار شاخص تاریخی وجود دارد اما نبود مکان اقامتی موجب شده به صورت مطلوب از این جاذبه ها استفاده نشود. شهرستان داورزن با بهره مندی از آثار تاریخی و طبیعی، قرار گرفتن در مسیر جاده تاریخی ابریشم و مسیر ارتباط زمینی تهران - مشهد موقعیت ویژه ای در حوزه گردشگری دارد که تاکنون توجه شایسته به آن نشده است.
وی گفت: در صورت حمایت مسئولان از اقامتگاههای بوم گردی داورزن رونقی در صنایع دستی، غذاهای محلی و معرفی آداب و سنن منطقه ایجاد می شود.
آسیابهای آبی و بادی، کاروانسراهای تاریخی بین راهی، مساجد قدیمی، یخدانها، آتشکده آذربرزین مهر، روستاهای قدیمی مزینان و باشتین، مناطق ییلاقی و آبشارهای منطقه بفره و کویر از جمله آثار تاریخی و طبیعی داورزن هستند. این شهرستان 150 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی دارد که 68 مورد آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. داورزن در فاصله 310 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.