داود نورمحمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه تمرکز حیات وحش بیشتر در مناطق شکار ممنوع تربت حیدریه به خصوص منطقه شکار ممنوع 'ژرف' است حجم بالای توزیع علوفه در این مناطق انجام می شود.
وی گفت: تداوم طولانی مدت خشکسالی و چرای بیش از حد دام باعث ضعف پوشش گیاهی عرصه های طبیعی شده و با بارش برف، پوشش گیاهی محدود کنونی نیز از دسترس حیوانات خارج شده است. این وضعیت باعث هجوم حیوانات و پرندگان به مزارع کشاورزی و اطراف روستاها شده و همین امر زمینه سوءاستفاده های احتمالی در شکار را برای برخی افراد فراهم می آورد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه افزود: بر این اساس کار توزیع علوفه برای حیات وحش به منظور جلوگیری از شکار و تلف شدن احتمالی حیوانات صورت گرفته است.
تربت حیدریه ۲۵۵ هزار هکتار اراضی ملی دارد که ۱۷ هزار هکتار آن از ارتفاعات شمال شرق و جنوب شرق این شهرستان شامل منطقه شکار ممنوع ژرف و بزمای است. منطقه ژرف با گستره 58 هزار هکتار در محدوده شهرستانهای تربت حیدریه، زاوه و فریمان واقع می باشد. 22 درصد از وسعت ژرف در حوزه استحفاظی تربت حیدریه قرار دارد.
گونه های شاخصی همچون قوچ و میش، کل و بز، گراز، گرگ، کفتار، پلنگ، گربه وحشی و پرندگان شامل کبک، تیهو و انواع پرندگان شکاری در این منطقه زیست می کنند.
تربت حیدریه در فاصله 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
7079/6121/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.