راضیه علیرضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در صورتی است که کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی فرد متقاضی واردات گوشت را به ستاد تنظیم بازار معرفی کند، ستاد در تامین ارز آن فرد اولویت قائل می شود.
وی ادامه داد: به منظور کنترل قیمت گوشت مقدار زیادی از این محصول در اختیار کشور قرار دارد و بنا است براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار در ترخیص و توزیع آن شتاب صورت گیرد.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در تلاش هستیم با واردات دام زنده و توزیع گوشت قرمز منجمد در استان قیمت گوشت در بازار کاهش یابد.
علی غفوری مقدم افزود: شرکت پشتیبانی امور دام کشور اخیرا اعلام کرد حجم قابل توجهی گوشت قرمز منجمد و دام زنده به زودی وارد کشور می شود.
وی ادامه داد: هفته پیش موضوع گوشت قرمز در کمیسیون تنظیم بازار خراسان رضوی مطرح و مقرر شد از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت پشتیبانی امور دام استان سهم مناسبی از محموله وارداتی به خراسان رضوی اختصاص یابد.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: پیشتر محدودیتهایی در واردات دام زنده به کشور وجود داشت اما اخیرا دولت این محدودیتها را از میان برداشت.
قیمت گوشت قرمز طی هفته های اخیر در بازار رو به افزایش بوده و این در حالی است که تقاضا برای گوشت با قیمت تنظیم بازار بیشتر شده لذا مسئولان در تلاش برای تامین گوشت مورد نیاز و کاهش قیمت آن هستند.
خراسان رضوی در زمینه تولید گوشت قرمز با 74 هزار تن در سال رتبه نخست کشور را دارد. امسال میزان تولید گوشت قرمز در خراسان رضوی نسبت به پارسال حدود هزار تن افزایش یافت و پیش بینی می شود تا پایان سال 75 هزار تن گوشت قرمز در این استان تولید شود. روزانه 100 تن گوشت قرمز دام سبک و سنگین در استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان مصرف می شود.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.