حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح چند طرح کشاورزی در مشهد افزود: تولید بذر، نهال و داروهای استراتژیک در آستان قدس رضوی از جمله این اقدامات می باشد که با هدف گره گشایی از مشکلات کشور انجام شده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر 45 درصد داروهای هموفیلی در کشور در شرکتهای آستان قدس رضوی تولید می شود و طی چند ماه آینده 100 درصد نیاز کشور به این نوع داروها از طریق این تولیدات تامین خواهد شد.
وی گفت: اساس اقتصاد آستان قدس رضوی بر نذر و وقف است و هیچ درآمدی جز این دو مورد ندارد لذا تلاش مدیریت این نهاد استفاده بهینه از موقوفات و اجرای دقیق نظر واقفین دراین ارتباط است.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: در این راستا سازوکارهایی برای نظارت و افزایش کیفیت بهره وری در اموال و هزینه آنها تعیین شده که پیش از این نیز سیستم های نظارتی زیرنظر تولیت فقید آستان قدس رضوی وجود داشت.
وی اظهار داشت: به منظور نظارتهای بیشتر، برای اولین بار پای حسابرسان و موسسات حسابرسی خارج از آستان قدس رضوی هم که ارتباط سازمانی با ما ندارند به این حوزه باز شده است.
وی گفت: این حسابرسان، حسابرسی تمام شرکتهای آستان قدس رضوی و بخشهای درآمدی و هزینه ای این مجموعه را با هدف بهبود در مدیریت هزینه و درآمد بر عهده دارند.
حجت الاسلام رئیسی افزود: زمینه نظارت همگانی ازسوی مردم، زائران و مرتبطین با مجموعه را برای ارتباط با بخش های مرکزی و نظارتی فراهم کرده ایم.
وی اظهار داشت: در حال حاضر مجامع عمومی شرکتهای آستان قدس رضوی به روز تشکیل و برپا می شود.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.