علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان بینالود افزود: تاکنون در حوزه عمرانی و زیرساختی کشور طی چند دهه انقلاب اقدامات بسیار ارزشمند انجام شده است.
وی اظهار داشت: از جمله مشکلات در مسیر توسعه اقتصادی، دیوان سالاری حاکم بر اقتصاد و دولتی بودن آن است از این رو تلاش ما بر آن است که به شیوه ای متفاوت استان را اداره کنیم و این شیوه همان مدلی است که در قلعه گنج، شهداد و گلبافت استان کرمان اجرا شد و موفق بود و امید است با هماهنگی و همدلی همه بخش ها در خراسان رضوی نیز با موفقیت اجراشود.
وی گفت: این مدل در قالب مثلث توسعه اقتصادی با سه رکن سرمایه گذاران و کارآفرینان، نمایندگان مجلس و کارگزاران اجرایی و قضایی اجرا می شود.
استاندار خراسان رضوی افزود: در استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس هیچ گرایش سیاسی وجود ندارد و از نمایندگان خواسته ایم با هر سلیقه سیاسی، در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، نقش آفرینی کنند.
وی اظهار داشت: ائمه جمعه نیز ناظر بر اجرای این مدل توسعه اقتصادی و مروج فرهنگ اقتصاد مقاومتی هستند.
وی گفت: در این راستا تاکنون موافقت نامه هایی هم با سرمایه گذاران و شرکت های توانمند و توسعه گرا امضا شده تا پروژه های نیمه تمام عمرانی و پیشنهادات سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در مناطق اقتصادی به نتیجه برسد.
رزم حسینی افزود:



وی ادامه داد :معتقدیم باید کشور را با شرکت های آن ساخت نه با دولت و اقتصاد نفتی و از این رو در خراسان رضوی استان را با این مدل توسعه ای، به آبادانی خواهیم رساند.
وی با بیان اینکه در کرمان در قالب اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی، 76هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری طی 4.5 سال انجام شد که کارنامه درخشانی محسوب می شود، افزود : اگر می خواهیم خراسان رضوی را بسازیم، باید در این مسیر گام برداریم.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد : تا امروز توازن و عدالت در توسعه اقتصادی نداشته ایم و هنوز هم نداریم چنانکه یک شهر آبادتر و یک شهرستان محروم تر می شود اما الان در این طرح تلاش می شود تا در هر منطقه با شناسایی و استفاده از ظرفیت ها آن و توانمندی های مردم و مشارکت آنان با کمک و هدایت یک سرمایه گذار توانمند به عنوان معین اقتصادی این استعدادها و ظرفیت ها تقویت و رونق اشتغال و معیشت و اقتصاد را درپی داشته باشد.
.وی گفت : در واقع باید با سرمایه مردم و توان خود آنان زمینه ایجاد توسعه متوازن ، اشتغال و رونق اقتصادی در مناطق مختلف و کاهش مهاجرت ها به شهرها و کلان شهرها را فراهم کرد که در این صورت در راستای تقویت ارزش های دینی و اسلامی هم گام برداشته ایم .
وی افزود : به رغم ایجاد زیرساخت های بسیار خوب در روستاها و شهرستان ها، مردم در حوزه اقتصادی آموزش ندیده اند و توانمند نشده اند و برای جوانان، ادبیات ما در حوزه توسعه اقتصاد چون مدیریت جهادی غریب می نماید که امروز یکی از اهداف اصلاح این دیدگاه و همراه سازی آنان با طرح های توسعه و آبادانی استان است.

نماینده مردم شهرستانهای بینالود و چناران در مجلس شورای اسلامی هم گفت: الان که دشمنان انقلاب به لحاظ مالی بر کشور فشار آورده اند، بهترین زمان برای توجه به سرمایه گذاری داخلی است و شهرستان طرقبه شاندیز می تواند به تنهایی به اندازه برخی استان ها سرمایه گذاری جذب کند.
محمد دهقان افزود : درخراسان رضوی همه شهرستان ها ظرفیتهای خوبی برای سرمایه گذاری دارند اما شهرستان هایی که قرابت بیشتری با مشهد دارند، ظرفیت های بالاتری در اختیار دارند.
وی ادامه داد: اگر مسئولان استانی موانع و اشکالات را برطرف کنند این شهرستان و گلبهار و چناران، سرمایه گذاری چند هزار میلیارد تومانی را جذب خواهند کرد که به توسعه اقتصادی منجر خواهد شد.
فرماندار شهرستان بینالود(طرقبه – شاندیز) هم با بیان اینکه این شهرستان ستاره گردشگری استان است گفت : طی سال های اخیر حدود 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این شهرستان انجام شده و راهبرد اقتصادی که مبتنی بر تجربه موفق باشد ، به ما کمک می کند که این شهرستان را بیش از پیش به سمت توسعه اقتصادی پیش ببریم.
حسینی افزود : 215 باغ تالار در طرقبه شاندیز فعال است که هفت هزار نفر در این مراکز فعالیت می کنند.
امام جمعه شهر شاندیز هم در این جلسه گفت : مردم شهرستان طرقبه - شاندیز با عمق دید مذهبی به مسائل می نگرند و شاهد این مهم آن است که در سایر شهرستان ها یک درصد مردم و جوانان در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند اما در این خطه این رقم 2 درصد جمعیت است.
حجت الاسلام بهمنی تصریح کرد :این امر نشان می دهد که باید به مسائل فرهنگی توجه بیشتری نموده و ضمن استقبال از میهمانان و گردشگران، مراقبت های لازم را از فرهنگ اسلامی و دینی خود داشته باشیم.
وی با اشاره به موضوع پدیده گفت : مردم در این منطقه سرمایه گذاری کرده اند و باید به موضوع پدیده اهتمام بیشتری شود و نگرانی 130 هزار سهامدار آن برطرف شود که نیازمند تلاش بیشتری است .
امام جمعه شهر طرقبه هم گفت : امروز در 40 سالگی انقلاب که کشور و ملت ما با هجمه های گسترده دشمن مواجه است باید بیش از همیشه با انسجام و هم افزایی در برابر مقابل استکبار بایستیم.
وی با تاکید بر اینکه تلاش استاندار خراسان رضوی برای اصلاح و بهبود اقتصاد و حرکت به سمت توسعه تحسین برانگیز است و باید همه بتوانیم در جهت تحقق سیاست های اقتصادی گام برداریم.
در این جلسه تفاهمنامه ای بین سازمان شهرداریها و دهیاریهای خراسان رضوی به عنوان معین اقتصاد مقاومتی شهرستانهای بینالود و چناران امضا شد.
همچنین سرمایه گذاری به نام الحی به عنوان معین اقتصادی شهر جدید گلبهار معرفی و تفاهمنامه ای بین وی و مسئولان این شهر و استان به امضا رسید.
1922/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.