سید احمد نظام روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گروهی متشکل از یک دندانپزشک و دانشجویان جهادگر سلامت با حضور در این روستا خدمات رایگان سلامت، آموزشی و فرهنگی به مردم ارائه کردند.
وی ادامه داد: همچنین بطور همزمان کلینیک سیار دندانپزشکی به منطقه اعزام و خدمات رایگان شامل معاینه و جرمگیری با حضور پزشک و دو تن از دانشجویان تکنسین دندان به روستاییان ارائه شد.
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در امور مشارکتهای اجتماعی گفت: در این چارچوب طرح غربالگری، پایش فشار و قند خون، ارائه آموزشهای سلامت از جمله تغذیه مناسب، امدادهای اولیه، خدمات مشاوره ای و نحوه زندگی سالم و برنامه های فرهنگی نیز اجرا شد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به 350 هزار نفر ساکنان آنها در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد. این دانشگاه 190 تخت در بیمارستان 9 دی تربت حیدریه و 20 تخت در بیمارستان مه ولات دارد.
روستای پطرو هزار و 500 نفر جمعیت دارد. دولت آباد، مرکز شهرستان 72 هزار نفری زاوه در فاصله 174 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد. زاوه مرکب از دو بخش مرکزی و سلیمان 72 روستا دارد. 61 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
7079/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.