علی جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 15 دوره از برگزاری جشنواره فیلم فجر مشهد می گذرد اما هنوز برخی مشکلات آن پابرجا است، به عنوان مثال لیست فیلم های منتخب جشنواره فجر برای اکران در آخرین روزها اعلام می شود و فرصت برنامه ریزی مردم برای تماشای فیلم را می گیرد.
وی اظهار داشت: پراکندگی پردیس های سینمایی برای نمایش فیلمهای جشنواره فجر مشهد نیز از دیگر مشکلات آن است، به عنوان مثال پخش فیلمهای جشنواره در پردیسی واقع در جاده طرقبه آن هم با سیانس های دیرهنگام چندان در جذب مخاطب موفق نخواهد بود.
این منتقد و مدرس سینما گفت: جشنواره فیلم فجر امسال چند ضعف کلی داشت، از جمله اینکه چهره های شاخص و ارزشمند سینما مانند 'داریوش مهرجویی' یا 'بهرام بیضایی' در آن حضور نداشتند و هر سال حضور چهره های شاخص سینمای ایران در این جشنواره کمرنگ تر می شود.
وی افزود: از سوی دیگر راه یافتن فیلمی مانند 'زهرمار' ساخته 'جواد رضویان' به بخش اصلی جشنواره فیلم فجر، کل جشنواره را زیر سوال می برد.
وی اظهار داشت: همه این مشکلات به جشنواره فیلم فجر مربوط نیست بلکه مشکل سینمای ایران است که مسیر رو به پیشرفتی را طی نمی کند.
جعفری افزود: 'صفی یزدانیان' در ساخت فیلم 'ناگهان درخت' از فیلم های سی و هفتمین جشنواره فجر، نسبت به فیلم قبلی خود به نام 'در دنیای تو ساعت چند است' پیشرفت بسیار کرده است.
وی اظهار داشت: از دیدگاه من فیلم 'ناگهان درخت' فیلم متفاوت این جشنواره است، هرچند فیلم، داستانی نداشت اما تقریبا لحن شاعرانه دیالوگ ها خلاء داستانی فیلم را پر می کرد.
این منتقد و مدرس سینما گفت: فیلم 'درخونگاه' به کارگردانی 'سیاوش اسعدی' یک فیلم اجتماعی تند است که ساختار ضعیف دارد اما این فیلم می توانست بهتر از این ساخته شود.
وی بیان کرد: فیلم 'آشفتگی' ساخته 'فریدون جیرانی' مانند فیلم های دیگر این کارگردان بود، به نظر می رسد جیرانی بین فیلمهای هنری و سینمای تجاری سرگردان است و نمی تواند تکلیف خود را با این دو بخش روشن کند و بازی 'بهرام رادان' نیز در این فیلم بیشتر سبک تئاتری داشت.
این منتقد سینما اظهار داشت: فیلم 'ماجرای نیمروز 2' یا 'رد خون' خوب بود اما مشکل بزرگی این فیلم، سریالی بودن فیلمنامه است، به این معنا که اگر تماشاگر 'ماجرای نیمروز 1' را ندیده بود، نمی توانست روابط شخصیت های این داستان را درک کند.
به گزارش ایرنا، شانزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از 12 بهمن ماه با اکران 34 فیلم منتخب از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در 6 سینمای این شهر آغاز شده است.
سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر نیز از 10 تا 22 بهمن ماه همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی در تهران آغاز شده که در این دوره از جشنواره در بخش 'سودای سیمرغ' آثاری همچون فیلمهای آشفتگی، ایده اصلی، بنفشه آفریقایی، 23 نفر، پالتو شتری، تیغ و ترمه، جمشیدیه، خون خدا، درخونگاه، سال دوم دانشکده من، سرخ پوست، سمفونی نهم، شبی که ماه کامل شد، طلا، تختی، قسم، قصر شیرین، ماجرای نیمروز 2، رد خون، متری شش و نیم، مردی بدون سایه، مسخره باز و ناگهان درخت به نمایش درمی آید.
آثار بخش 'نگاه نو' جشنواره نیز فیلم های پالتو شتری، جاندار، حمال طلا، دیدن این فیلم جرم است، روزهای نارنجی، زهر مار، سونامی، مسخره باز، معکوس و یلدا می باشد.
همچنین مستندهای این دوره از جشنواره نیز فیلم های بهارستان خانه ملت، تمام چیزهایی که جایشان خالی است، خانه ای برای تو، دلبند و نتهای مسی یک رویا است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.